T03-04 turbo på en Volvo
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
T03-04 turbo på en Volvo
En såddan en kan fåes for ca 3800 kr her i dk.
Der er dog visse ulemper, den kræver en ekstern wastegate, og ombygning af forrør.
En meget nem løsning vilde være at skifte turbinehuset med min egen, har samme A/R. men desværre kun en 2,25" udløb til forrøret.
Men så har jeg en meget billig gruppe A klon af en turbo.
Hvilket helt sikkert kan smadre motor og gearkasse uden problemer.
skal snart opgraderes.
Spørgs målet er vel bare hvor meget respons jeg mister ved denne kombination, lige pt har jeg 0,8 bar ved 2800 rpm og 10% speeder, Hvilket jeg er lidt træt af, da cruisen bliver forvirret ved alm. motervejs hastighed.
Lige nu hedder turboen compressor ar 42. turbine ar 63 og jeg har ingen ide om hjul trimmene, aka en standart A/T turbo.
Opgraderingen bliver en t04e ar 50 kompressor, med samme udstødnings side.
MVH
Morten
Der er dog visse ulemper, den kræver en ekstern wastegate, og ombygning af forrør.
En meget nem løsning vilde være at skifte turbinehuset med min egen, har samme A/R. men desværre kun en 2,25" udløb til forrøret.
Men så har jeg en meget billig gruppe A klon af en turbo.
Hvilket helt sikkert kan smadre motor og gearkasse uden problemer.
skal snart opgraderes.
Spørgs målet er vel bare hvor meget respons jeg mister ved denne kombination, lige pt har jeg 0,8 bar ved 2800 rpm og 10% speeder, Hvilket jeg er lidt træt af, da cruisen bliver forvirret ved alm. motervejs hastighed.
Lige nu hedder turboen compressor ar 42. turbine ar 63 og jeg har ingen ide om hjul trimmene, aka en standart A/T turbo.
Opgraderingen bliver en t04e ar 50 kompressor, med samme udstødnings side.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: T03-04 turbo på en Volvo
Hej Morten
En T3/T4 hybrid kan da sagtens køre med intern wastegate. Hvis den turbo du snakker om er "kina" turboen, Så er den med standard 5 bolt udstødningshus som der kan sættes en almindelig T3 wastegate på.
Mads RR
En T3/T4 hybrid kan da sagtens køre med intern wastegate. Hvis den turbo du snakker om er "kina" turboen, Så er den med standard 5 bolt udstødningshus som der kan sættes en almindelig T3 wastegate på.
Mads RR
Morten VJ skrev:En såddan en kan fåes for ca 3800 kr her i dk.
Der er dog visse ulemper, den kræver en ekstern wastegate, og ombygning af forrør.
En meget nem løsning vilde være at skifte turbinehuset med min egen, har samme A/R. men desværre kun en 2,25" udløb til forrøret.
Men så har jeg en meget billig gruppe A klon af en turbo.
Hvilket helt sikkert kan smadre motor og gearkasse uden problemer.
skal snart opgraderes.
Spørgs målet er vel bare hvor meget respons jeg mister ved denne kombination, lige pt har jeg 0,8 bar ved 2800 rpm og 10% speeder, Hvilket jeg er lidt træt af, da cruisen bliver forvirret ved alm. motervejs hastighed.
Lige nu hedder turboen compressor ar 42. turbine ar 63 og jeg har ingen ide om hjul trimmene, aka en standart A/T turbo.
Opgraderingen bliver en t04e ar 50 kompressor, med samme udstødnings side.
MVH
Morten
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, omtalte kinaturbo bør være næsten 100% plug-n-play på mortens bil.
Morten har muligvist en pakningsløs variant af udstødningshuset, men det kan en lille adaptorring fikse hvis det er et problem, og selve WG huset er bolt-on, dog ser WGkanalen i huset ud til at være noget lille.
Tror dog stadigt der kan være en gevindst i at gå efter en løsning med seperat WG.
Morten har muligvist en pakningsløs variant af udstødningshuset, men det kan en lille adaptorring fikse hvis det er et problem, og selve WG huset er bolt-on, dog ser WGkanalen i huset ud til at være noget lille.
Tror dog stadigt der kan være en gevindst i at gå efter en løsning med seperat WG.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ ikke logget på
-
Gæst
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Anonymous skrev:ja tag og ombyg turboen.... som alle ved burde køre med extern WG.... så er sælger da i hvert fald heller ikke tynget af reklamationsret! MVH. søren
Ironi on, eller off?
Sarkasme on eller off?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt: