Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 17:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En såddan en kan fåes for ca 3800 kr her i dk.
Der er dog visse ulemper, den kræver en ekstern wastegate, og ombygning af forrør.
En meget nem løsning vilde være at skifte turbinehuset med min egen, har samme A/R. men desværre kun en 2,25" udløb til forrøret.
Men så har jeg en meget billig gruppe A klon af en turbo.
Hvilket helt sikkert kan smadre motor og gearkasse uden problemer.
skal snart opgraderes.
Spørgs målet er vel bare hvor meget respons jeg mister ved denne kombination, lige pt har jeg 0,8 bar ved 2800 rpm og 10% speeder, Hvilket jeg er lidt træt af, da cruisen bliver forvirret ved alm. motervejs hastighed.

Lige nu hedder turboen compressor ar 42. turbine ar 63 og jeg har ingen ide om hjul trimmene, aka en standart A/T turbo.
Opgraderingen bliver en t04e ar 50 kompressor, med samme udstødnings side.
MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hej Morten

En T3/T4 hybrid kan da sagtens køre med intern wastegate. Hvis den turbo du snakker om er "kina" turboen, Så er den med standard 5 bolt udstødningshus som der kan sættes en almindelig T3 wastegate på.

Mads RR

Morten VJ skrev:
En såddan en kan fåes for ca 3800 kr her i dk.
Der er dog visse ulemper, den kræver en ekstern wastegate, og ombygning af forrør.
En meget nem løsning vilde være at skifte turbinehuset med min egen, har samme A/R. men desværre kun en 2,25" udløb til forrøret.
Men så har jeg en meget billig gruppe A klon af en turbo.
Hvilket helt sikkert kan smadre motor og gearkasse uden problemer.
skal snart opgraderes.
Spørgs målet er vel bare hvor meget respons jeg mister ved denne kombination, lige pt har jeg 0,8 bar ved 2800 rpm og 10% speeder, Hvilket jeg er lidt træt af, da cruisen bliver forvirret ved alm. motervejs hastighed.

Lige nu hedder turboen compressor ar 42. turbine ar 63 og jeg har ingen ide om hjul trimmene, aka en standart A/T turbo.
Opgraderingen bliver en t04e ar 50 kompressor, med samme udstødnings side.
MVH

Morten

Titel:
Moderator

Ja, omtalte kinaturbo bør være næsten 100% plug-n-play på mortens bil.

Morten har muligvist en pakningsløs variant af udstødningshuset, men det kan en lille adaptorring fikse hvis det er et problem, og selve WG huset er bolt-on, dog ser WGkanalen i huset ud til at være noget lille.

Tror dog stadigt der kan være en gevindst i at gå efter en løsning med seperat WG.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Takker for svarene.
Så skal jeg jo kun have bestilt en.
En ekstern har jo sine fordele, men jeg er ikke meget for at modeficere ( svejse) i min manifold.
Da det kan give problemer med holdbarheden.
Egentlig burde man jo bare finde et mere hensigts mæssigt udformet WG hus.
MVH

Morten

Titel:
ja tag og ombyg turboen.... som alle ved burde køre med extern WG.... så er sælger da i hvert fald heller ikke tynget af reklamationsret! MVH. søren

Titel:
Moderator

Anonymous skrev:
ja tag og ombyg turboen.... som alle ved burde køre med extern WG.... så er sælger da i hvert fald heller ikke tynget af reklamationsret! MVH. søren

Ironi on, eller off?

Sarkasme on eller off?

:wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
nej, vel egentlig fakta!? tror nogen at der ydes garanti efter ombyg? bevar os hvis manden ønsker at sælge til 3800kr med mormor og garanti. så er det bare at slå til! fås ikke billigere i DK...... MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
nu ikke så negativ... læste for nylig papirerne til en ny turbo igennem, reklamationen galdt ikke ved montering på anden motor en den originale (mercedes vito) så mon ikke det er hip som hap om der blir svejst en anden wg på? skriv dog i det mindste dit navn, eller meld dig ind som bruger...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
sorry søren, så ikke din signatur i bunden... :oops:

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time