Justerbart knasthjul på sugemotor?
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Justerbart knasthjul på sugemotor?
Hej alle..
Kom til at tænke på noget. Vil der være en fordel i at få monteret et justerbart knasthjul på en alm sugemotor? nærmere betegnet en Volvo B230 med 2x45mm dellorto med V knast og bananmanifold og sådan lidt.. Nogen der ved lidt om dette?
Dennis
Kom til at tænke på noget. Vil der være en fordel i at få monteret et justerbart knasthjul på en alm sugemotor? nærmere betegnet en Volvo B230 med 2x45mm dellorto med V knast og bananmanifold og sådan lidt.. Nogen der ved lidt om dette?
Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
escort
- Senior Medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
- Geografisk sted: falster
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det kan bruges til at stille knasten helt korrekt efter specifikationerne.
Og dernæst til at flytte momentkurven op eller ned i omdrejningsområdet.
Om et desideret justerbart hjul er pengene værd er spørgsmålet.
Jeg fjernede rørsplitten fra knasten, rensede gevindet kom låsevæske på , momentspændte og har kørt såddan i 3 år, uden ventilsalat.
På en b230 motor med standart fjedre og a knast.
Tankegangen bag denne modefikation er at, stiften bruges kun til styring af knasthjulet ved samling, det er friktionen mellem hjul og knast der har 100 % af holde evnen.
Hvis bolten går løs så holder selv en not ikke, men man får måske en advarsel i form af underlige lyde.
MVH
Morten
Og dernæst til at flytte momentkurven op eller ned i omdrejningsområdet.
Om et desideret justerbart hjul er pengene værd er spørgsmålet.
Jeg fjernede rørsplitten fra knasten, rensede gevindet kom låsevæske på , momentspændte og har kørt såddan i 3 år, uden ventilsalat.
På en b230 motor med standart fjedre og a knast.
Tankegangen bag denne modefikation er at, stiften bruges kun til styring af knasthjulet ved samling, det er friktionen mellem hjul og knast der har 100 % af holde evnen.
Hvis bolten går løs så holder selv en not ikke, men man får måske en advarsel i form af underlige lyde.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
De tal jeg har set er en 2-3 % i spidseffekt forøgelse.
Medmindre knasterne- knasten har støet helt forkert fra begyndelsen.
Den største fordel er at man har mulighed for at flytte momentet således at det kommer til at passe bedre til ens gearing, og normal hastighed.
Det er pynten på kagen, den smager ikke væsentlig bedre, men den er dog lidt anderledes.
MVH
Morten
Medmindre knasterne- knasten har støet helt forkert fra begyndelsen.
Den største fordel er at man har mulighed for at flytte momentet således at det kommer til at passe bedre til ens gearing, og normal hastighed.
Det er pynten på kagen, den smager ikke væsentlig bedre, men den er dog lidt anderledes.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Det er nok rigtigt at den split ikke er til meget andet end som fungerende styretap til knasthjulet.
Vil iøvrigt selv prøve dit forsøg med fjernelse af splitten da jeg vil ha en A-knast i B21ET-motoren af min, og inde på www.turbobricks.com siger de også at den skal justeres 4-6 grader for at få det optimale ud af det.
Mvh Morten
Vil iøvrigt selv prøve dit forsøg med fjernelse af splitten da jeg vil ha en A-knast i B21ET-motoren af min, og inde på www.turbobricks.com siger de også at den skal justeres 4-6 grader for at få det optimale ud af det.
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg