205 ml dyser rækker til 200 hk på tryk?
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
205 ml dyser rækker til 200 hk på tryk?
Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
- Mikkl
- Medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
- Geografisk sted: Sundet
Re: 205 ml dyser rækker til 200 hk på tryk?
Wildert skrev:Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?
En af mine kammeraters a3 laver nøjagtig samme antal heste... også kun med chip fra rh.... så den er god nok... du skal regne med at den kører omkring 1 bar i tryk....
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Wildert skrev:Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?
Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.
Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)
Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.
Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........
En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Wildert skrev:Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?
Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.
Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)
Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.
Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........
En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)
Ja jeg fatter det ikke helt - men der er nok indikationer fra alle mulige af hinanden uafhængige kilder på at man laver 190-200 hk på de dyser i sådan en 1.8T'er - jeg hælder mest til at de er på noget mere end 205 ml/s.
Har bedt ham om et nr. på dem - så må jeg se hvad jeg ka' hitte ud af.
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Min 1,4 8V motor fra 91' laver 172 HK med 190ml dyser og det er ved 1,2 bars ladetryk og 3 bars benzintryk.
DC kender jeg ikke, men selvom den er 95% burde det jo ikke være muligt.
Fik ved samme lejlighed målt CO% og den var 5,6% ved fuldlast. Jeg stod selv og så det, men har kun udskrift af HK og NM.
DC kender jeg ikke, men selvom den er 95% burde det jo ikke være muligt.
Fik ved samme lejlighed målt CO% og den var 5,6% ved fuldlast. Jeg stod selv og så det, men har kun udskrift af HK og NM.
- Vedhæftede filer
-
- Dyno1.JPG (99.72 KiB) Vist 3559 gange
-
Escort 3
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44
Wildert skrev:HenrikGM skrev:Wildert skrev:Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?
Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.
Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)
Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.
Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........
En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)
Ja jeg fatter det ikke helt - men der er nok indikationer fra alle mulige af hinanden uafhængige kilder på at man laver 190-200 hk på de dyser i sådan en 1.8T'er - jeg hælder mest til at de er på noget mere end 205 ml/s.
Har bedt ham om et nr. på dem - så må jeg se hvad jeg ka' hitte ud af.
nu er der jo også nogen rullefelt der er rimelig gavmilde med hk
lydt lidt utroligt !
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Escort 3 skrev:nu er der jo også nogen rullefelt der er rimelig gavmilde med hk![]()
lydt lidt utroligt !
Det er vi enige om - men jeg kan finde nok artikler osv. fra forums, diverse forholdsvist respekterede tuningsfirmaer, i blade osv. osv. osv. der alle lover op til ca. 200 hk.
Og vi snakker både indenlandsk og udenlandsk.
