Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jun 2005, 17:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 18:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Det lyder temmeligt højt.
En kammerats xantia fik 185hk, efter en RH-tur - Og det er med 240cc dyser..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2005, 20:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Indlæg: 118
Geografisk sted: Sundet
Wildert skrev:
Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?


En af mine kammeraters a3 laver nøjagtig samme antal heste... også kun med chip fra rh.... så den er god nok... du skal regne med at den kører omkring 1 bar i tryk....

_________________
http://www.ktklub.dk/
http://www.scanturbo.dk/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 20:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Xantia'en kører også lige omkring 1 bar.. Og der er dyserne 25% større, så det lyder godtnok vildt..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 20:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 20:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wildert skrev:
Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?


Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.

Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)

Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.

Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........

En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 21:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?


Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.

Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)

Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.

Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........

En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)


Ja jeg fatter det ikke helt - men der er nok indikationer fra alle mulige af hinanden uafhængige kilder på at man laver 190-200 hk på de dyser i sådan en 1.8T'er - jeg hælder mest til at de er på noget mere end 205 ml/s.
Har bedt ham om et nr. på dem - så må jeg se hvad jeg ka' hitte ud af.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2005, 21:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Min 1,4 8V motor fra 91' laver 172 HK med 190ml dyser og det er ved 1,2 bars ladetryk og 3 bars benzintryk.
DC kender jeg ikke, men selvom den er 95% burde det jo ikke være muligt.
Fik ved samme lejlighed målt CO% og den var 5,6% ved fuldlast. Jeg stod selv og så det, men har kun udskrift af HK og NM.


Vedhæftede filer:
Dyno1.JPG
Dyno1.JPG [ 99.72 KiB | Vist 2800 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2005, 14:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
Wildert skrev:
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Hul i ladetrykket - det er mere om dyserne kan levere nok benzin.
Jeg undrer mig også gevaldigt men kan se rundt omkring at det er nogenlunde hvad man lover på en 1.8T'er med 4 bars regulator (det har de fleste af dem - New Beetle undtaget - måske et par andre også).
Det undrer mig bare - 205 ml dyser ved 3 bar er ikke voldsomt meget selv ved 4 bar - skulle række til 165-170 hk ved 100% duty cycle hvis man skal tro "regnemaskinen" på disse sider, og tabellen i MegaSquirt manualen.
Måske de 20 ventils topstykker er vældigt gunstigt udformet?


Ja i så fald SKAL det være utroligt godt udformet. Der er ihvertfald tale om en motor der laver max effekt på en _meget_ mager blanding.

Det svarer til en BSFC på ca 0,39/95%DC.(3bar)

Typiske turboladede motorer ligger nærmere på det dobbelte, så de folk har altså noget der ligner en rigtig god leanburn turbomotor.

Man kan da godt stille sig lidt tvivlende........

En rullefelttest, og en blandingsmåling er lidt en mangelvare. (på samme graf!)


Ja jeg fatter det ikke helt - men der er nok indikationer fra alle mulige af hinanden uafhængige kilder på at man laver 190-200 hk på de dyser i sådan en 1.8T'er - jeg hælder mest til at de er på noget mere end 205 ml/s.
Har bedt ham om et nr. på dem - så må jeg se hvad jeg ka' hitte ud af.

nu er der jo også nogen rullefelt der er rimelig gavmilde med hk :D
lydt lidt utroligt !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2005, 14:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Escort 3 skrev:
nu er der jo også nogen rullefelt der er rimelig gavmilde med hk :D
lydt lidt utroligt !


Det er vi enige om - men jeg kan finde nok artikler osv. fra forums, diverse forholdsvist respekterede tuningsfirmaer, i blade osv. osv. osv. der alle lover op til ca. 200 hk.
Og vi snakker både indenlandsk og udenlandsk.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team