Ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
Turbo mus
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 05 maj 2005, 22:02
- Geografisk sted: Haderslev
Ladetryk
Hvorfor kan jeg ikke få mit ladetryk hjøere end 0,6 ligemeget hva jeg gør...
Har sågar prøvet at pille slangen af min westgete uden resultat... turboen er en t3 fra en vw 1.6 gtd som er sat på en 2.0 MB 190. 
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
3 muligheder som jeg ser det:
1: Turboen er for lille til at føde den mængde luft som motoren tager ved mere end 0,6 bar.
2: Trykket i udstødningsmannifolden åbner din WG ved dette tryk dvs. der skal en stærkere fjeder i dåsen.
3: Turboen er deffekt.
Prøv for sjov skyld af at bloker ventilen rent mekanisk så er punkte 2 fejet af banen hvis den stadig ikke laver mere.
V/h Christian
1: Turboen er for lille til at føde den mængde luft som motoren tager ved mere end 0,6 bar.
2: Trykket i udstødningsmannifolden åbner din WG ved dette tryk dvs. der skal en stærkere fjeder i dåsen.
3: Turboen er deffekt.
Prøv for sjov skyld af at bloker ventilen rent mekanisk så er punkte 2 fejet af banen hvis den stadig ikke laver mere.
V/h Christian
-
Turbo mus
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 05 maj 2005, 22:02
- Geografisk sted: Haderslev
MC Nej ikke en diesel.
Havneren
Tror sku det kunne være nr 2 men så er problemet bare at jeg ikke kan åbne min dåse
så nu er jeg bange for at vi er over i nr 3... 
Havneren
Tror sku det kunne være nr 2 men så er problemet bare at jeg ikke kan åbne min dåse
Senest rettet af Turbo mus 07 jun 2005, 00:11, rettet i alt 1 gang.
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
for lille turbo med garanti og derfor trykker den din WG op.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Turbo mus
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 05 maj 2005, 22:02
- Geografisk sted: Haderslev
ja det kan vel ikke rigtig blive meget værre... så det må jeg lige prøve i morgen.
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
din motor er benzin og turboen kommer fra en diesel.
turboen er beregnet til en 1,6 diesel. og når man omregner siger man som tommelfingerregel at turboen skal være dobbelt så stor når den kommer fra en diesel dvs. du skulle sådan set bruge en fra en 4.0l diesel. den turbo du har nu ville jo passe best på en 0,8liters benzin. Den er jo alt for lille.
turboen er beregnet til en 1,6 diesel. og når man omregner siger man som tommelfingerregel at turboen skal være dobbelt så stor når den kommer fra en diesel dvs. du skulle sådan set bruge en fra en 4.0l diesel. den turbo du har nu ville jo passe best på en 0,8liters benzin. Den er jo alt for lille.
-
Turbo mus
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 05 maj 2005, 22:02
- Geografisk sted: Haderslev
okay der kan man bare se det viste jeg ikke engang.. hva skal jeg så lede efter.. ellers ærgeligt for den trækker ellers helt godt..
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Efter al sansynlighed for lille ja. MEN selv en "for lille" turbo burde være i stand til at lave et højre tryk ved f.eks. 2500 - 3000 omdr. Hvis den ikke kan det kunne det måske tyde på et andet problem.
Er tyurboen for lille om maxer man den ud vil man typsik opleve at trykket falder i takt med omdr på motoren. Altså turboen kan ikke holde trykket oppe da hullet i den anden ende bliver forstoret (motorens luft forbrug).
Er tyurboen for lille om maxer man den ud vil man typsik opleve at trykket falder i takt med omdr på motoren. Altså turboen kan ikke holde trykket oppe da hullet i den anden ende bliver forstoret (motorens luft forbrug).