Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ladetryk
Indlæg: 06 jun 2005, 21:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 maj 2005, 21:02
Indlæg: 91
Geografisk sted: Haderslev
Hvorfor kan jeg ikke få mit ladetryk hjøere end 0,6 ligemeget hva jeg gør... :? Har sågar prøvet at pille slangen af min westgete uden resultat... turboen er en t3 fra en vw 1.6 gtd som er sat på en 2.0 MB 190. :)

_________________
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 22:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 21:59
Indlæg: 304
Geografisk sted: Sønderjylland
er din MB en diesel??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 22:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
3 muligheder som jeg ser det:

1: Turboen er for lille til at føde den mængde luft som motoren tager ved mere end 0,6 bar.

2: Trykket i udstødningsmannifolden åbner din WG ved dette tryk dvs. der skal en stærkere fjeder i dåsen.

3: Turboen er deffekt.

Prøv for sjov skyld af at bloker ventilen rent mekanisk så er punkte 2 fejet af banen hvis den stadig ikke laver mere.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 maj 2005, 21:02
Indlæg: 91
Geografisk sted: Haderslev
MC Nej ikke en diesel.

Havneren
Tror sku det kunne være nr 2 men så er problemet bare at jeg ikke kan åbne min dåse :( så nu er jeg bange for at vi er over i nr 3... :?

_________________
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246


Senest rettet af Turbo mus 06 jun 2005, 23:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
for lille turbo med garanti og derfor trykker den din WG op.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Prøv nu af først lige at blokerer ventilen i at åbne rent fysisk... Kan du komme til den?

Selvfølgelig han dåsen åbnes. Det er værre at lukke den igen, men selv det kan nu også lade sig gøre.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:15 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 maj 2005, 21:02
Indlæg: 91
Geografisk sted: Haderslev
ja det kan vel ikke rigtig blive meget værre... så det må jeg lige prøve i morgen.

_________________
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 21:59
Indlæg: 304
Geografisk sted: Sønderjylland
din motor er benzin og turboen kommer fra en diesel.
turboen er beregnet til en 1,6 diesel. og når man omregner siger man som tommelfingerregel at turboen skal være dobbelt så stor når den kommer fra en diesel dvs. du skulle sådan set bruge en fra en 4.0l diesel. den turbo du har nu ville jo passe best på en 0,8liters benzin. Den er jo alt for lille.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 maj 2005, 21:02
Indlæg: 91
Geografisk sted: Haderslev
okay der kan man bare se det viste jeg ikke engang.. hva skal jeg så lede efter.. ellers ærgeligt for den trækker ellers helt godt..

_________________
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 23:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Efter al sansynlighed for lille ja. MEN selv en "for lille" turbo burde være i stand til at lave et højre tryk ved f.eks. 2500 - 3000 omdr. Hvis den ikke kan det kunne det måske tyde på et andet problem.

Er tyurboen for lille om maxer man den ud vil man typsik opleve at trykket falder i takt med omdr på motoren. Altså turboen kan ikke holde trykket oppe da hullet i den anden ende bliver forstoret (motorens luft forbrug).

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team