BOV på Diesel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
BiteMe
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 08 maj 2005, 23:21

BOV på Diesel

#1 Indlæg af BiteMe »

Hey

Jaaaah, jeg ved godt dette har været oppe og vende et par gange, måske ik så meget her, men andre steder... D

Nå, men til mit spørgsmål... :D

Er der en måde hvorpå man selv ka lave BOV på sin diesel udover at købe det sæt til omkring 2k??? Eller er der nogen som ved hvor man ka få det billigt henne??? :)

Hygge
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

Du skal bare finde sådan en omskifter, som der tales om ved bov på diesel og en microswich... så kan man gøre det selv.. og så lige en bov seføli.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

bov

#3 Indlæg af svan »

Hej!

Microswitchen kan i princippet erstattes af en trykkontakt og BOV'en skal du huske skal være dobbeltstemplet.

svan
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

i prissippet er en "diesel" bov vel bare et en bremselyskontakt på koblingen, vacumet tages vel fra bremseforstærkeren og så en elektrisk magnetisk ventil fx fra nos og så self en bov.. ?

har ikke forstand på det men går da ud fra det er sådan det virker! ik?
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#5 Indlæg af david »

Ja man kan godt lave det med et par solenoidventiler... men det er meget dyrt i forhold til omskifteren... og sådan en NOS-solenoid eller hvilket andet gas fabrikat er ikke helt billig... En brændstofsolenoid koster ca 500dkr i usa ex. fragt og en gassolenoid ca det dobbelte.. Men ja det kan sagtens laves..
Henrik Vind
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 apr 2004, 22:24
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Henrik Vind »

Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#7 Indlæg af david »

hvorfor sideskørter når det ingen effekt har... på en Bravo? :lol: driller lige lidt

Its all about the ***BLING***... åbenbart... det samme er en bov også på diesel..
TDtweeks
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Geografisk sted: Nordjylland

#8 Indlæg af TDtweeks »

Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.





Hmm forklar venligst det ????? jeg skulle da mene jo mere tryk du får væk fra tryksiden jo flere omd holder du turboen oppe i !! jeg kan da klart mærke forskel på om jeg køre med eller uden bov´en !! den spoler da klart hurtigere op til de 2 bar mellem gearskidt med bov !! men det kan jo være det kun li er min :?

Lige min måde på monterien af styrring af vaccumet til ventilen .. en 3/2 ventil på spjældakselen selvfølig kun hvis man har sådan en :D
Vedhæftede filer
DCP01131.jpg
DCP01131.jpg (68.17 KiB) Vist 1243 gange
MVH
Heine
BiteMe
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 08 maj 2005, 23:21

#9 Indlæg af BiteMe »

Henrik Vind---> Jeg har også hørt at det ik har den store effekt på en diesel... Men når man nu har tubo, ska det sgu også pifte når der sker noget... :D Det er jo det samme en turbo SKAL også bare fløjte som en i fanden... :D ;) Men det er jo en smags sag... :)

Tdtweeks---> Det du har på din er det hjemme lavet, eller færdig købt sæt??? :) Er det noget som virker?? Har du turbo manometer på og kan du se forskel på trykker med og uden BOV???

Hygge
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#10 Indlæg af nmb1022 »

Der sidder en magnetventil på bagsiden af topstykket på alle citroen/peugeot 2.0i 16v (152/155hk) modeller der styrer vacummet til de variable spjæld.
Den har jeg da tænkt mig at bruge på min nyindkøbte P100
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Besvar