Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2005, 19:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
Hey

Jaaaah, jeg ved godt dette har været oppe og vende et par gange, måske ik så meget her, men andre steder... D

Nå, men til mit spørgsmål... :D

Er der en måde hvorpå man selv ka lave BOV på sin diesel udover at købe det sæt til omkring 2k??? Eller er der nogen som ved hvor man ka få det billigt henne??? :)

Hygge


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2005, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Du skal bare finde sådan en omskifter, som der tales om ved bov på diesel og en microswich... så kan man gøre det selv.. og så lige en bov seføli.


Top
 Profil  
 
 Titel: bov
Indlæg: 09 maj 2005, 22:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej!

Microswitchen kan i princippet erstattes af en trykkontakt og BOV'en skal du huske skal være dobbeltstemplet.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 10:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
i prissippet er en "diesel" bov vel bare et en bremselyskontakt på koblingen, vacumet tages vel fra bremseforstærkeren og så en elektrisk magnetisk ventil fx fra nos og så self en bov.. ?

har ikke forstand på det men går da ud fra det er sådan det virker! ik?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 12:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Ja man kan godt lave det med et par solenoidventiler... men det er meget dyrt i forhold til omskifteren... og sådan en NOS-solenoid eller hvilket andet gas fabrikat er ikke helt billig... En brændstofsolenoid koster ca 500dkr i usa ex. fragt og en gassolenoid ca det dobbelte.. Men ja det kan sagtens laves..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 13:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2004, 21:24
Indlæg: 69
Geografisk sted: Horsens
Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.

_________________
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 14:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
hvorfor sideskørter når det ingen effekt har... på en Bravo? :lol: driller lige lidt

Its all about the ***BLING***... åbenbart... det samme er en bov også på diesel..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 14:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Indlæg: 112
Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.





Hmm forklar venligst det ????? jeg skulle da mene jo mere tryk du får væk fra tryksiden jo flere omd holder du turboen oppe i !! jeg kan da klart mærke forskel på om jeg køre med eller uden bov´en !! den spoler da klart hurtigere op til de 2 bar mellem gearskidt med bov !! men det kan jo være det kun li er min :?

Lige min måde på monterien af styrring af vaccumet til ventilen .. en 3/2 ventil på spjældakselen selvfølig kun hvis man har sådan en :D


Vedhæftede filer:
DCP01131.jpg
DCP01131.jpg [ 68.17 KiB | Vist 745 gange ]

_________________
MVH
Heine
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 21:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
Henrik Vind---> Jeg har også hørt at det ik har den store effekt på en diesel... Men når man nu har tubo, ska det sgu også pifte når der sker noget... :D Det er jo det samme en turbo SKAL også bare fløjte som en i fanden... :D ;) Men det er jo en smags sag... :)

Tdtweeks---> Det du har på din er det hjemme lavet, eller færdig købt sæt??? :) Er det noget som virker?? Har du turbo manometer på og kan du se forskel på trykker med og uden BOV???

Hygge


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Der sidder en magnetventil på bagsiden af topstykket på alle citroen/peugeot 2.0i 16v (152/155hk) modeller der styrer vacummet til de variable spjæld.
Den har jeg da tænkt mig at bruge på min nyindkøbte P100

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team