Blandingsskrue?!?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

Blandingsskrue?!?

#1 Indlæg af s@g »

Har skruet og skruet på blandingsskruen på min karburator og den blir ved med at ved en smule mager i tomgang. Kan skruen i sig selv skiftes eller er det en helt ny karb der ska på?? Det drejer sig om en Sierra 2,0 OHC med Weber 30/34 DFTH!
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

prøv med en anden dyse først!
Fri bane fuld hane! :-)
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

så vidt jeg har fået forklaret er blandingsskruen kun til justering i tomgang, ikke ellers. sådan er det i alt fald på den uno karburator jeg fik oplysninger på

venlig hilsen lasse
Brap brap brap...
Billede
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#4 Indlæg af s@g »

grydesvamp skrev:prøv med en anden dyse først!


Hvilken dyse??
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#5 Indlæg af s@g »

Yugo Turbo skrev:så vidt jeg har fået forklaret er blandingsskruen kun til justering i tomgang, ikke ellers. sådan er det i alt fald på den uno karburator jeg fik oplysninger på

venlig hilsen lasse


Hva sidder der af karb på en Uno?? Ved kun om Fiat at det laves i "støvlelandet".
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Punkt 1 køb et nyt benzinfilter+ et paknings sæt til karburatoren. og find en sprængtegning af denne.

Punkt 0 find ud af om den suger falsk luft.

Punkt 2 adskil karburatoren og rens den, dvs alle dyser ug husk deres placering.
Blæs i alle huller, og dyser. undtagen hullerne til ACC pumpen hvis den stadig er monteret. Juster/ kontroller svømmerhøjden, ryst svømmeren klukker den så skift den.
Kontroller for slør i aksler osv.
Monter juster og kør.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#7 Indlæg af s@g »

Morten VJ skrev:Punkt 0 find ud af om den suger falsk luft.


Det gør den. Når jeg holder hånden på røret til luftfilter kører den stadig!! Med luftfilterkasse afmonteret dør den når jeg sætter hånden på karb. Men det er vel ikk ensbetydende med at der er en utæthed i luftfilterkassen elle hva?

Morten VJ skrev:Punkt 1 køb et nyt benzinfilter+ et paknings sæt til karburatoren. og find en sprængtegning af denne.


Der er nyt filter på. Satte bare et gennemsløbsfilter på inden pumpe. Men hvor fa´n køber man pakningssæt? Mekonomen, nitte. FTZ, ditto. Burtonpower 22£ + 9£ i forsendelse. Ford sælger kun som enkeltdele!
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#8 Indlæg af Nolan »

Falsk luft = hul til det fri EFTER karburatoren....

Du kan ikke teste det ved at lukke for åbningen i karb'en med hånden. Der skal jo være et flow igennem, før den giver benzin.

Prøv istedet at giv den lidt WD-40 omkring din inds-manifold, når den står i tomgang. Hvis tomgangen bliver hurtigere har du en utæt pakning. (nogen bruger diesel-start men det brænder altså rimeligt godt, så faren for eksplosioner er imho for stor).

Ellers er vejen nok at skille karburatoren ad og checke den for skidt/utætheder/etc....

Held med det.

Mvh
Nolan
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#9 Indlæg af s@g »

Nolan skrev:Prøv istedet at giv den lidt WD-40 omkring din inds-manifold, når den står i tomgang.


Hva med sulfo?? Det bruges jo til læksøger i industrien!
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Sulfo virker helt fint på et system der er under tryk.
Men da du ikke har kimpressor eller turbo er det svært at.
Og det er nok svært at finde en der vil ligge oven på motoren når den laver tryk under kørsel.
Ellers er en hvilken somhelst spraydåse virksom bare strålen er koncentreret.
Da man i et kort øjeblik kan høre at motoren går mere jævnt for derefter at tage omdrejninger hvis væsken er brændbar.
Ilt fra et svejseværk er også brugbart.
Men jeg hælder stadig til en tilstoppet karburator, specielt da du ikke kan få co værdien op uanset blandings skruens indstilling.
Ps i mange tilfælde kan man være heldig at kunne genbruge pakningerne.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar