Hvor rød

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
RsTurbo.

Hvor rød

#1 Indlæg af RsTurbo. »

Hej, jeg kom lige til at åbne hjælmen på min Rst, efter en lidt sjov kørsel :D , der blev jeg sgu lidt chokket, turboen var godt nok Rødglødende :shock: og det var manifolden også, er det normalt, jeg ved godt den bliver MEGET varm, men den lyste sgu godt op i natten. den kører med 0,65 i tryk så det er ikke det helt vilde.
Hvad kører i andre med af tændrør (fabrikat)
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#2 Indlæg af FiatNørden? »

hehe jeg har prøvet MANGE at man tænke en smøg på turboen så sker der sgu ikke noget ved...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

ja det ses i ny og næ på en rst...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
skou

#4 Indlæg af skou »

er der nogen som ved om der kunne være en fordel i at vikle det der "power blanket" (det i strimler) rundt om manifold,turbo og udstødning for at beskytte resten af motorrummet for varmen... ?

vil turbo og manifold tage skade af det ?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

det kan kun anbefales fordelene er kun til at få øje på... (powerwrap)

lavere temperatur i motorrummet
mindre energi tab ned til turboen (varme energi osv..)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

nu skal man jo lige passe på at rørene og turboen ikke bliver for varm! for når du nu isolere udstødningen vil varmen stige kraftigt inden i rørene og det kan godt give ballade så en go ide ville være at ha et forrør i go diameter inden du kaster dig ud i power wrap.
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

tinasmartin skrev:det kan kun anbefales fordelene er kun til at få øje på... (powerwrap)

lavere temperatur i motorrummet
mindre energi tab ned til turboen (varme energi osv..)



Ja, og der er lige en bagdel med i købet som er ganske alvorlig: Varmen kan ikke længere komme VÆK, så hvis turboladeren er rød nu, så bare vent til du vikler det hele ind i powerwrap... :shock:

Varm manifold + varm turbo x powerwrap = Revnet manifold + turbo....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Kan også være hvis tænding er forkert.
Det har jeg nemlig prøvet ,det giver rød manifol.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
RsTurbo.

#9 Indlæg af RsTurbo. »

Tændingen står iflg data, den er også begyndt at køre underligt, den kan kun trække ved fuldgas, i mellem området laver den fuld ladetryk men ingen trækkraft og den har fået et enormt benzin forbrug.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

RsTurbo. skrev:Tændingen står iflg data, den er også begyndt at køre underligt, den kan kun trække ved fuldgas, i mellem området laver den fuld ladetryk men ingen trækkraft og den har fået et enormt benzin forbrug.

Så spørger jeg bare: Hvordan har du kontrolleret den tænding??? :shock:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar