Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvor rød
Indlæg: 21 apr 2005, 17:54 
Hej, jeg kom lige til at åbne hjælmen på min Rst, efter en lidt sjov kørsel :D , der blev jeg sgu lidt chokket, turboen var godt nok Rødglødende :shock: og det var manifolden også, er det normalt, jeg ved godt den bliver MEGET varm, men den lyste sgu godt op i natten. den kører med 0,65 i tryk så det er ikke det helt vilde.
Hvad kører i andre med af tændrør (fabrikat)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2005, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hehe jeg har prøvet MANGE at man tænke en smøg på turboen så sker der sgu ikke noget ved...

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2005, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det ses i ny og næ på en rst...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2005, 21:55 
er der nogen som ved om der kunne være en fordel i at vikle det der "power blanket" (det i strimler) rundt om manifold,turbo og udstødning for at beskytte resten af motorrummet for varmen... ?

vil turbo og manifold tage skade af det ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2005, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det kan kun anbefales fordelene er kun til at få øje på... (powerwrap)

lavere temperatur i motorrummet
mindre energi tab ned til turboen (varme energi osv..)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 12:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
nu skal man jo lige passe på at rørene og turboen ikke bliver for varm! for når du nu isolere udstødningen vil varmen stige kraftigt inden i rørene og det kan godt give ballade så en go ide ville være at ha et forrør i go diameter inden du kaster dig ud i power wrap.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 13:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
tinasmartin skrev:
det kan kun anbefales fordelene er kun til at få øje på... (powerwrap)

lavere temperatur i motorrummet
mindre energi tab ned til turboen (varme energi osv..)



Ja, og der er lige en bagdel med i købet som er ganske alvorlig: Varmen kan ikke længere komme VÆK, så hvis turboladeren er rød nu, så bare vent til du vikler det hele ind i powerwrap... :shock:

Varm manifold + varm turbo x powerwrap = Revnet manifold + turbo....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan også være hvis tænding er forkert.
Det har jeg nemlig prøvet ,det giver rød manifol.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 19:53 
Tændingen står iflg data, den er også begyndt at køre underligt, den kan kun trække ved fuldgas, i mellem området laver den fuld ladetryk men ingen trækkraft og den har fået et enormt benzin forbrug.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
RsTurbo. skrev:
Tændingen står iflg data, den er også begyndt at køre underligt, den kan kun trække ved fuldgas, i mellem området laver den fuld ladetryk men ingen trækkraft og den har fået et enormt benzin forbrug.

Så spørger jeg bare: Hvordan har du kontrolleret den tænding??? :shock:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team