Luftmasse-måler på Escort.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
zaicrez
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 12 jan 2004, 22:35
Geografisk sted: Brønderslev
Kontakt:

Luftmasse-måler på Escort.

#1 Indlæg af zaicrez »

Hep!
Jeg er ved at få lavet et 2.5" rør i rustfrit stål til indsugningen på min Escort 1.8 16v sport (105 hk).
Undrede mig over luftmasse-måleren på min escort er mindre end den der sidder på en mondeo 2.0, så nu er spørgsmålet så, kan jeg erstatte den der sidder normalt på min Escort med en fra en Mondeo, da den er noget større og ville passe bedre på det 2.5" rør?
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

ja det kan du da. men da du nu er igang så skift også dine knaster og gasspjæld til dem fra en 2,0 mondeo det plejer at gi ca 130-140hk
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

møffe skrev:ja det kan du da. men da du nu er igang så skift også dine knaster og gasspjæld til dem fra en 2,0 mondeo det plejer at gi ca 130-140hk


Er du helt sikker på det??
Størrelsen på lmm og programmeringen af ecu'en hænger sammen.
Så hvis man skifter til en større lmm så vil ecu'en pr automatik tro at den suger mindre luft ind, og dermed tilføre mindre benzin.
En meget pålidelig måde at brænde en ventil eller to på.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

Morten VJ skrev:
møffe skrev:ja det kan du da. men da du nu er igang så skift også dine knaster og gasspjæld til dem fra en 2,0 mondeo det plejer at gi ca 130-140hk


Er du helt sikker på det??
Størrelsen på lmm og programmeringen af ecu'en hænger sammen.
Så hvis man skifter til en større lmm så vil ecu'en pr automatik tro at den suger mindre luft ind, og dermed tilføre mindre benzin.
En meget pålidelig måde at brænde en ventil eller to på.

MVh

Morten


tjaa men det virker, i op til mange mange tilfælde. det kan detsværre ikke modbevises. men er der spøgsmål så skriv lige inde på www.ford-klub-danmark.dk der er flere der har gjort det, med gode resultater. det kan godt være de hæver benzintrykket. men det er der andre der har styr på.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar