Hey gutter skal til at samle en motor med dobbelte toppakninger, er der noget jeg skal være opmærksom på, og hvor meget skal tilspændings momentet øges?
På forhånd tak
tilspænding top/turbo
Redaktør: Moderatorer
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
tilspænding top/turbo
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Momentet bliver det samme da det er boltenenes stræk egenskaber man spænder moment efter, og ikke toppakningens kompressions evne.
Andre ting
Hmm...
Lav motoren således at udskiftning af toppakning er nemt og hurtigt.
Da det nok er den dårligste løsning du har fundet til at kompressionsænke din motor på.
Større forbændings kamre i topstykket, stempler der er neddrejede i mindten er 100 gange mere pålideligt, og giver med garenti mere effekt.
MVH
Morten
Andre ting
Hmm...
Lav motoren således at udskiftning af toppakning er nemt og hurtigt.
Da det nok er den dårligste løsning du har fundet til at kompressionsænke din motor på.
Større forbændings kamre i topstykket, stempler der er neddrejede i mindten er 100 gange mere pålideligt, og giver med garenti mere effekt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
hej morten
tak for vejledningen, projektet er en vw lupo med turbo og har været monteret med dobbelte pakninger og det har fungeret fint, lige til den smed en plejlstang ud gennem siden bum bummelum og så holdt den stille
Vi er eneige om at andre stempler eller neddrejning er det bedste.
Tak MVH RSV
tak for vejledningen, projektet er en vw lupo med turbo og har været monteret med dobbelte pakninger og det har fungeret fint, lige til den smed en plejlstang ud gennem siden bum bummelum og så holdt den stille
Vi er eneige om at andre stempler eller neddrejning er det bedste.
Tak MVH RSV
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Ex.