tilspænding top/turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

tilspænding top/turbo

#1 Indlæg af RSV »

Hey gutter skal til at samle en motor med dobbelte toppakninger, er der noget jeg skal være opmærksom på, og hvor meget skal tilspændings momentet øges?

På forhånd tak
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Momentet bliver det samme da det er boltenenes stræk egenskaber man spænder moment efter, og ikke toppakningens kompressions evne.

Andre ting
Hmm...
Lav motoren således at udskiftning af toppakning er nemt og hurtigt.
Da det nok er den dårligste løsning du har fundet til at kompressionsænke din motor på.
Større forbændings kamre i topstykket, stempler der er neddrejede i mindten er 100 gange mere pålideligt, og giver med garenti mere effekt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#3 Indlæg af RSV »

hej morten

tak for vejledningen, projektet er en vw lupo med turbo og har været monteret med dobbelte pakninger og det har fungeret fint, lige til den smed en plejlstang ud gennem siden bum bummelum og så holdt den stille :D

Vi er eneige om at andre stempler eller neddrejning er det bedste.

Tak MVH RSV
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Ex.

#4 Indlæg af Ex. »

2 toppakninger og mellemflange holder også fint.
Bruges såvidt vides af flere anerkendte tunere.
Besvar