Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2005, 13:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hey gutter skal til at samle en motor med dobbelte toppakninger, er der noget jeg skal være opmærksom på, og hvor meget skal tilspændings momentet øges?

På forhånd tak

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2005, 15:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Momentet bliver det samme da det er boltenenes stræk egenskaber man spænder moment efter, og ikke toppakningens kompressions evne.

Andre ting
Hmm...
Lav motoren således at udskiftning af toppakning er nemt og hurtigt.
Da det nok er den dårligste løsning du har fundet til at kompressionsænke din motor på.
Større forbændings kamre i topstykket, stempler der er neddrejede i mindten er 100 gange mere pålideligt, og giver med garenti mere effekt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2005, 20:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
hej morten

tak for vejledningen, projektet er en vw lupo med turbo og har været monteret med dobbelte pakninger og det har fungeret fint, lige til den smed en plejlstang ud gennem siden bum bummelum og så holdt den stille :D

Vi er eneige om at andre stempler eller neddrejning er det bedste.

Tak MVH RSV

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 14:22 
2 toppakninger og mellemflange holder også fint.
Bruges såvidt vides af flere anerkendte tunere.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team