Bagtøj til bmw turbo.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

Bagtøj til bmw turbo.

#1 Indlæg af Martin! »

Ville høre hvad bagtøj i ville vælge, mener hvad gearing der passer best.. Det er en 325 m20 motor med ca 220-230 hk, det er tiden fra 0-150 km/t jeg skal bruge..
Senest rettet af Martin! 20 mar 2005, 07:59, rettet i alt 1 gang.
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#2 Indlæg af Bror Fusk »

prøv at gå ind på www.bmwe30.dk der er gutter på deres forum der har max styr på sådan noget
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af Martin! »

Bror Fusk skrev:prøv at gå ind på www.bmwe30.dk der er gutter på deres forum der har max styr på sådan noget


Er der inde, har også skrevet det der.. Men der er ikke rigtig nogen der har noget at sige til det..
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af Martin! »

Mig der havde lavet et eller andet inde på e30, så der er lige kommet et nyt indlæg..
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Det bagtøj der er helt optimalt er bagtøjet fra en 325e med 40% spær og 2.93 i udveksling...det gav på en turbomotor med 250hk og en 325i gearkasse(der holdte 2500 km) 60km/t i 1.gear, 120km/t i 2.gear og hele 180km/t i 3.gear og 230km/t i 4.gear v.6000 omdr. 5.gear turde jeg ikke køre ud...en E30 er ikke ligefrem den mest aerodynamiske bil :-) men tilbage til bagtøjet...du får nok lidt problemer med at finde det brugt, og det koster ca 11.000 kr fra nyt!!! Dog kan du finde et uden spær hos eks. koed-3'er ophug...
BMW ---> Best Motor in the World!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af Martin! »

Ok men bliver det ikke for højt, tænkte mere i noget m3 3,25 eller 325 3,64 bagtøt.. og det skal være med spær..
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Nu siger du jo at du skal acc. hurtigst muligt op til 180km/t ik...så går jeg ud fra at den skal bruges til 402meter ræs...her skal du jo have så lange gear som muligt...mange af de seriøse biler de kører 402meter kører med 3 trins kasser der kan løbe over 100km/t i hvert gear...jeg kører selv med ETA bagtøjet med de 2,93 i diff og det spiller bare!
BMW ---> Best Motor in the World!
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af Kim Frederiksen »

Jeg ville vælge bagtøjet med 3,25 udveksling og spær!! med de heste du planlægger at få passer det nok bedre end det "tunge" Eta-diff..

kender en gut som har tunet MANGE++ bimmere og han bruge 3,25-bagtøjet til næsten alle sammen, og de har alt fra 200 til 550 hk. M3 bagtøjet er også EKSTREMT stærkt i forhold til ETA-diffet!
-- If it has wheels, I can race it --
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

ville vælge et bagtøj, der gør det muligt at bruge 4 gear fuldt ud på de 402 meter. det vil så i dit tilfælde sige omkring 175kmt ved noget nær max rpm. i fjerde gear.... forudsat at motoren stadig trækker fint op og er glad for max omdrejninger... kender du din motors momentkurve? der er ikke noget der hedder, bedste gearing til alle BMW biler eller motorer. slet ikke! husk endelig at dækkene er en væsentlig del af gearingen. god fornøjelse. MVH. søren
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#10 Indlæg af Martin! »

Ok tak for de mange svar, tror jeg prøver om jeg kan finde et m3 3,25..
Besvar