Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 12:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2005, 17:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ville høre hvad bagtøj i ville vælge, mener hvad gearing der passer best.. Det er en 325 m20 motor med ca 220-230 hk, det er tiden fra 0-150 km/t jeg skal bruge..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Senest rettet af Martin! 20 mar 2005, 07:59, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2005, 23:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
prøv at gå ind på www.bmwe30.dk der er gutter på deres forum der har max styr på sådan noget

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2005, 07:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Bror Fusk skrev:
prøv at gå ind på www.bmwe30.dk der er gutter på deres forum der har max styr på sådan noget


Er der inde, har også skrevet det der.. Men der er ikke rigtig nogen der har noget at sige til det..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2005, 08:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Mig der havde lavet et eller andet inde på e30, så der er lige kommet et nyt indlæg..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2005, 00:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Det bagtøj der er helt optimalt er bagtøjet fra en 325e med 40% spær og 2.93 i udveksling...det gav på en turbomotor med 250hk og en 325i gearkasse(der holdte 2500 km) 60km/t i 1.gear, 120km/t i 2.gear og hele 180km/t i 3.gear og 230km/t i 4.gear v.6000 omdr. 5.gear turde jeg ikke køre ud...en E30 er ikke ligefrem den mest aerodynamiske bil :-) men tilbage til bagtøjet...du får nok lidt problemer med at finde det brugt, og det koster ca 11.000 kr fra nyt!!! Dog kan du finde et uden spær hos eks. koed-3'er ophug...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2005, 17:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ok men bliver det ikke for højt, tænkte mere i noget m3 3,25 eller 325 3,64 bagtøt.. og det skal være med spær..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2005, 22:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Nu siger du jo at du skal acc. hurtigst muligt op til 180km/t ik...så går jeg ud fra at den skal bruges til 402meter ræs...her skal du jo have så lange gear som muligt...mange af de seriøse biler de kører 402meter kører med 3 trins kasser der kan løbe over 100km/t i hvert gear...jeg kører selv med ETA bagtøjet med de 2,93 i diff og det spiller bare!

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2005, 23:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Jeg ville vælge bagtøjet med 3,25 udveksling og spær!! med de heste du planlægger at få passer det nok bedre end det "tunge" Eta-diff..

kender en gut som har tunet MANGE++ bimmere og han bruge 3,25-bagtøjet til næsten alle sammen, og de har alt fra 200 til 550 hk. M3 bagtøjet er også EKSTREMT stærkt i forhold til ETA-diffet!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 21:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ville vælge et bagtøj, der gør det muligt at bruge 4 gear fuldt ud på de 402 meter. det vil så i dit tilfælde sige omkring 175kmt ved noget nær max rpm. i fjerde gear.... forudsat at motoren stadig trækker fint op og er glad for max omdrejninger... kender du din motors momentkurve? der er ikke noget der hedder, bedste gearing til alle BMW biler eller motorer. slet ikke! husk endelig at dækkene er en væsentlig del af gearingen. god fornøjelse. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2005, 18:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ok tak for de mange svar, tror jeg prøver om jeg kan finde et m3 3,25..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team