? forskellen mellem Golf gtd 1,6 og 1,9

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

? forskellen mellem Golf gtd 1,6 og 1,9

#1 Indlæg af Minilars »

hvad er den??

er det bare en større boring???

eller en anden krumtap og plejestænger

en helt anden type blok måske??

anden diesel pumpe også???

er der nogen der ved det???
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
TDtweeks
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Geografisk sted: Nordjylland

#2 Indlæg af TDtweeks »

Hej lars

Boringen er 3 mm større og slaget er næsten 10 mm længere..

Blokken/toppen er heller ikke identisk med 1.6 heller ikke pumpen !!

Men har ikke haft åbnet en 1,9 endnu .. det kan jo være en chance for at flytte krummernikken over i en 1.6 blok hvis det er det du pynser på ???
MVH
Heine
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#3 Indlæg af Minilars »

det jeg tænkte på var at hvis forskellen var enkel.. feks. boring og andre stempler... ville jeg nok få det lavet.. men hvis det er som du siger.. er det vist ikke noget man lige gør... det lyder som en masse dyre stumper..

eller en komplet motor.. men de er jo ikke ligefremt nemme at få fingre i..

hvad kan man ellers gøre.. hvad med den fra en golf 3... er den bedre og nemmere at få fingre i?? eller en golf 4
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af 2fat2fly »

Minilars skrev:det jeg tænkte på var at hvis forskellen var enkel.. feks. boring og andre stempler... ville jeg nok få det lavet.. men hvis det er som du siger.. er det vist ikke noget man lige gør... det lyder som en masse dyre stumper..

eller en komplet motor.. men de er jo ikke ligefremt nemme at få fingre i..

hvad kan man ellers gøre.. hvad med den fra en golf 3... er den bedre og nemmere at få fingre i?? eller en golf 4

Mester har en 1.9td motor vi har fået i bytte med defekt top, men hvis du selv kan lave lidt er der mange penge at spare. du kan få den som den står for 1500kr, det hele er med pumpe turbo osv, men toppen er revnet.
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#5 Indlæg af Jakob Hansen »

Hej!
Jeg har en VW Golf st.car fra 1994, med sådan en 1,9 turbo diesel. Det er en tysker som er blevet næseskadet (totalskadet) men motoren kører fint.

Du kan købe hele bilen for 15.000 kr. Så får du jo alt hvad man skal bruge.
Billede
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#6 Indlæg af C.Sørensen »

1.9 motoren er noget LORT de har store problemer med at krumtapen knækker samt den bedste motor til en golf Diesel er 1.6 SB typen den kan du uden problemer få 125hk og holde til det jeg har en med kompressor og turbo :shock: den sparker røv for vildt
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#7 Indlæg af Minilars »

tilbage igen. nu kører min gtd på sidste vers. jeg efterfylder olie og kontrolere fyrringsolie..

de 1,9'er er de så dårlige som du siger?

hvis man nu holder dem nogen lunde standart? holder de så ikke ok??
der er jo ingen der siger at den SKAL køre med 2bars ladetryk??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#8 Indlæg af Minilars »

hvilken turbo kører sådan en fætter med??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#9 Indlæg af Minilars »

2fat2fly skrev:Mester har en 1.9td motor vi har fået i bytte med defekt top, men hvis du selv kan lave lidt er der mange penge at spare. du kan få den som den står for 1500kr, det hele er med pumpe turbo osv, men toppen er revnet.


har din mester stadig den til motor til salg??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#10 Indlæg af C.Sørensen »

ja selv i standart trim så her de problemer med krumtaperne jeg har skiftet mange motorer på den konto aaz motoren køre med en kkk14 man kan godt bruge krumtappen i en i 1.6 med det kræver du flytter stempeler plejlstænger lejerne er mindre i em 1,9 i forhold til 1,6 så hold dig til en 1,6 det er det klogste det koster max 5000kr at hovede renovere din gammel motor og du kan jo selv skrue i den ikke :D
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar