Alpine turbo
Redaktør: Moderatorer
-
jow
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 01 mar 2005, 18:46
Alpine turbo
Jeg har en Alpine turbo
(Renault 5)mk1 som skal have renoveret motoren hvor får jeg dele til det ? kan jeg gøre den lidt kvikkere ? jeg har en GTT årg 85 jeg kan pille dele fra ! Jeg har hørt om nogle der har brugt karb + intercooler .. Er det vejen frem? Eller andre forslag ?
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
jow
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 01 mar 2005, 18:46
øhh
øhh
Korte svar .. intercooler ja ? Den er jo lavet sådan at den turboen suger gennem karburatoren på en alpine .. Det skulle ikke være smart at forlænge vejen for benzin/luft blandingen gennem den ??? Eller hva ? På GTT puster den gennem lige før motoren..
Klubben er en meget passiv klub .. Og mest for Alpine sportsvognen
Korte svar .. intercooler ja ? Den er jo lavet sådan at den turboen suger gennem karburatoren på en alpine .. Det skulle ikke være smart at forlænge vejen for benzin/luft blandingen gennem den ??? Eller hva ? På GTT puster den gennem lige før motoren..
Klubben er en meget passiv klub .. Og mest for Alpine sportsvognen
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
af med karburondumen og på med MS
så har DU kontrollen!! og kan sætte en cooler på så den lille racer kan få lidt koldere luft til maskinen så har du potentiale til at sætte lidt mere tryk på og justere benzinen en del mere præcist... og både få en kvikkere motor men måske også en der går lidt længere...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hmm, jeg har da vist ikke fået nærlæst dit første indlæg
...
Det er en Renault 5 "Alpine Turbo"
Mig bekendt er der også en Renault Alpine, som kører med en hækmonteret v6, jeg troede i første omgang, at det var sådan en fætter du havde fået greb i.
Det er en Renault 5 "Alpine Turbo"
Mig bekendt er der også en Renault Alpine, som kører med en hækmonteret v6, jeg troede i første omgang, at det var sådan en fætter du havde fået greb i.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
Transitfar skrev:Mig bekendt er der også en Renault Alpine, som kører med en hækmonteret v6, jeg troede i første omgang, at det var sådan en fætter du havde fået greb i.
det har du også fuldstændig ret i, fin bil "samme" køreengskaber som ældre porsche'er, men bare meget billiger.
jeg har selv en R5 GTT som jeg vil have et Alpine Turbo topstykke på og så bygge MS på, da der efter min mening ngen fremtid er i de karb-systemer som renault har lavet til de 2 motor(Alpine Turbo Og GTT moteren) og sådan en alpine turbo en helt fin at lave indsprøjtning på.
mvh Morten