Alpine turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jow

Alpine turbo

#1 Indlæg af jow »

Jeg har en Alpine turbo :twisted: (Renault 5)mk1 som skal have renoveret motoren hvor får jeg dele til det ? kan jeg gøre den lidt kvikkere ? jeg har en GTT årg 85 jeg kan pille dele fra ! Jeg har hørt om nogle der har brugt karb + intercooler .. Er det vejen frem? Eller andre forslag ?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Karburator-nej

Intercooler- ja

Mener at have hørt et eller andet sted, at der er en lille exclusiv klub i DK for ejere af sådan et køretøj, har du søgt på nettet???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
jow

øhh

#3 Indlæg af jow »

øhh
Korte svar .. intercooler ja ? Den er jo lavet sådan at den turboen suger gennem karburatoren på en alpine .. Det skulle ikke være smart at forlænge vejen for benzin/luft blandingen gennem den ??? Eller hva ? På GTT puster den gennem lige før motoren..
Klubben er en meget passiv klub .. Og mest for Alpine sportsvognen
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

af med karburondumen og på med MS :wink: så har DU kontrollen!! og kan sætte en cooler på så den lille racer kan få lidt koldere luft til maskinen så har du potentiale til at sætte lidt mere tryk på og justere benzinen en del mere præcist... og både få en kvikkere motor men måske også en der går lidt længere...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
jow

#5 Indlæg af jow »

Altså motorstyring ? dvs komplet indsprøjtningsanlæg? Kan noget anbefales ? Budgettet er jo ikke så stort i en 25år gammel bil
Dagooz
Senior Medlem
Geografisk sted: Vejle

#6 Indlæg af Dagooz »

MS = Megasquirt. Er vist temmelig økonomisk men prøv at søge på forummet efter ms eller megasquit. Evt kig i motorstyrings forummet. Det er HenrikGM der har tjek på det.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Kontakt:

#7 Indlæg af Transitfar »

Og lige for en ordens skyld:
Hvordan er det nu lige, at din motor får sin benzin som moteren er lige nu :wink: ??

jow

#8 Indlæg af jow »

Den suger luft fra filteret gennem karburatoren.. Blandingen tryklades i turboen og sendes så videre til motoren.. I meget varm tilstand .. Har vist nok lagt et billede ind..
Vedhæftede filer
Sådan
Sådan
r5attech1[1].gif (103.26 KiB) Vist 1866 gange
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Kontakt:

#9 Indlæg af Transitfar »

Hmm, jeg har da vist ikke fået nærlæst dit første indlæg :? ...
Det er en Renault 5 "Alpine Turbo"

Mig bekendt er der også en Renault Alpine, som kører med en hækmonteret v6, jeg troede i første omgang, at det var sådan en fætter du havde fået greb i.

Morten Fog
Medlem
Geografisk sted: Skive

#10 Indlæg af Morten Fog »

Transitfar skrev:Mig bekendt er der også en Renault Alpine, som kører med en hækmonteret v6, jeg troede i første omgang, at det var sådan en fætter du havde fået greb i.

det har du også fuldstændig ret i, fin bil "samme" køreengskaber som ældre porsche'er, men bare meget billiger.

jeg har selv en R5 GTT som jeg vil have et Alpine Turbo topstykke på og så bygge MS på, da der efter min mening ngen fremtid er i de karb-systemer som renault har lavet til de 2 motor(Alpine Turbo Og GTT moteren) og sådan en alpine turbo en helt fin at lave indsprøjtning på.
mvh Morten
Besvar