Jeg har kigget lidt på en brændstof pumpe...
Der står den kan føde op til 700hk, men opgivelsen er ikke i liter pr. time men i lbs pr time....
Kan 450 lbs. i timen ved 3,1bar skabe bare 500hk?
Håber i kan hjælpe mig med alt det omregning...
mvh. hYe
Benzin pumpe..
Redaktør: Moderatorer
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Benzin pumpe..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ifølge min kugleramme.
Så giver pumpen 282 L/t, omregnings faktoren er meget afhænig af temp, og den væske der bliver brugt.
Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.
Så det ser jo fornuftigt ud.
Da man mister noget kapasitet grundet tab i rør, og filter.
Men pumpekapaciteten er opgivet ved 3,1 bar, Hvilket er det normale benzintryk for de fleste systemer.
Spørgsmålet er hvad den kan levere ved maks tryk i systemet,
dvs grund benzintryk+trykket i manifolden.
Så kan den pludselig være for lille ved 4,5 bars benzintryk
MVH
Morten
Så giver pumpen 282 L/t, omregnings faktoren er meget afhænig af temp, og den væske der bliver brugt.
Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.
Så det ser jo fornuftigt ud.
Da man mister noget kapasitet grundet tab i rør, og filter.
Men pumpekapaciteten er opgivet ved 3,1 bar, Hvilket er det normale benzintryk for de fleste systemer.
Spørgsmålet er hvad den kan levere ved maks tryk i systemet,
dvs grund benzintryk+trykket i manifolden.
Så kan den pludselig være for lille ved 4,5 bars benzintryk
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nettet er din ven
http://www.megasquirt.info/manual/mtabcon.htm
Her står mange gode ting, og det kan bruges på alle systemer ikke kun MS specefikt.
Ellers kig på Powerpage under dyser, der er nogle bosch pumpenr, med flowet opgivet ved 5 bars tryk.
MVH
Morten
http://www.megasquirt.info/manual/mtabcon.htm
Her står mange gode ting, og det kan bruges på alle systemer ikke kun MS specefikt.
Ellers kig på Powerpage under dyser, der er nogle bosch pumpenr, med flowet opgivet ved 5 bars tryk.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
s@g skrev:Morten VJ skrev:Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.
Til hvor mange cyl?? Det er vel osse en faktor der spiller ind!?!
100 hk er 100 hk uanset om det er en gl 3½ cylindret ford eller en 12 cylindret ferarri
Så netop derfor skrev jeg det samlede flow.
Begerningerne er ikke absolutte, og har gerne en usikkerhed på den strore side dvs de anbefaler engentlig mere benz en der er nødvendigt.
Men hvis vi går helt ned i petitesseren så har forøget friktion, og motorens udnyttelse af brændstoffet en betydning, og sidstnævnte parameter har størst indflydelse.
Men det kan man somregel justere sig ud af.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html