Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2005, 23:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Jeg har kigget lidt på en brændstof pumpe...
Der står den kan føde op til 700hk, men opgivelsen er ikke i liter pr. time men i lbs pr time....
Kan 450 lbs. i timen ved 3,1bar skabe bare 500hk?
Håber i kan hjælpe mig med alt det omregning...

mvh. hYe

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 06:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ifølge min kugleramme.
Så giver pumpen 282 L/t, omregnings faktoren er meget afhænig af temp, og den væske der bliver brugt.
Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.
Så det ser jo fornuftigt ud. 8)
Da man mister noget kapasitet grundet tab i rør, og filter.

Men pumpekapaciteten er opgivet ved 3,1 bar, Hvilket er det normale benzintryk for de fleste systemer.

Spørgsmålet er hvad den kan levere ved maks tryk i systemet,
dvs grund benzintryk+trykket i manifolden. :?:

Så kan den pludselig være for lille ved 4,5 bars benzintryk :evil:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Tak for det Morten...
Kan se jeg skal ha den samme formelsamling som du har... :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 10:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nettet er din ven
http://www.megasquirt.info/manual/mtabcon.htm
Her står mange gode ting, og det kan bruges på alle systemer ikke kun MS specefikt.

Ellers kig på Powerpage under dyser, der er nogle bosch pumpenr, med flowet opgivet ved 5 bars tryk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 11:55 
1600,- med moms for 255 liter i timen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2005, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Morten VJ skrev:
Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.


Til hvor mange cyl?? Det er vel osse en faktor der spiller ind!?!

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2005, 19:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
s@g skrev:
Morten VJ skrev:
Til 500 hk skal der bruges dyser der har et samlet flow på ca 204 l/t.


Til hvor mange cyl?? Det er vel osse en faktor der spiller ind!?!


100 hk er 100 hk uanset om det er en gl 3½ cylindret ford eller en 12 cylindret ferarri :wink:
Så netop derfor skrev jeg det samlede flow.
Begerningerne er ikke absolutte, og har gerne en usikkerhed på den strore side dvs de anbefaler engentlig mere benz en der er nødvendigt.
Men hvis vi går helt ned i petitesseren så har forøget friktion, og motorens udnyttelse af brændstoffet en betydning, og sidstnævnte parameter har størst indflydelse.
Men det kan man somregel justere sig ud af.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team