Alu topstykke
Redaktør: Moderatorer
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
Alu topstykke
Nogen her inde der har erfaring med opsvejsning af flækket topstykke..??
Det er mellem olie/vand.. ikke inde i forbrændingskammeret..
Er det noget der kan holde..??
Det er mellem olie/vand.. ikke inde i forbrændingskammeret..
Er det noget der kan holde..??
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Prøv Tuboværk i ballerup de svejser alt, og er specialiceret i tipstykkerenovering.
I teorien kan det holde, ligeså godt som et nyt.
Problemet er bare om det er økonomisk forsvarligt, og her kræves der ekspert bistand.
Morten
I teorien kan det holde, ligeså godt som et nyt.
Problemet er bare om det er økonomisk forsvarligt, og her kræves der ekspert bistand.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
Jeg har slebet adskillige volvo topper der har været svejset hos nima i 4540 fårevejle. De holder udemærket og reperationen kan næsten ikke ses efter slibning. Men nu skal du lige lade en fagmand vurdere revnens placering. Hvis det er en diesel og ved ekspansions kammeret skal den kasseres. Hvis det bare er kraftig korrosion mellem vand og olie ved toppens anligsflade burde den kunne laves til rimelig penge.
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
-
jj
Nyt topstykke uden ventiler koster 3733 + moms så skal ventilerne fra din top bare rettes og monteres sæderne er rettet så de skal bare tjekkes med carborundom. Opvejet mod svejsning renovering og planslibning af din gamle top er det en rimelig pris. Hvis det ikke er i nærheden af et knastleje kan det svejses. Men tjek for revner under ventilsæderne bmw 325 topper er lumske.
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
ok tak for rådende!
Morten VJ: Det firma du snakker om har jeg noget besvær med, at finde har du adresse/tlf nr?
jj: Det er ganske fornuftigt, at vurderer om omkostningerne til renovation af det gl topstykke vil overstige eller ligge tæt på, at købe et helt nyt. Jeg vil lige høre, hvad det kan laves for.
evt andre der har tips til firmaer i nordsjælland eller vestsjælland, så modtages disse med kyshånd!
Morten VJ: Det firma du snakker om har jeg noget besvær med, at finde har du adresse/tlf nr?
jj: Det er ganske fornuftigt, at vurderer om omkostningerne til renovation af det gl topstykke vil overstige eller ligge tæt på, at købe et helt nyt. Jeg vil lige høre, hvad det kan laves for.
evt andre der har tips til firmaer i nordsjælland eller vestsjælland, så modtages disse med kyshånd!
-
Christopher
- Junior Medlem
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:31
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Christopher: Hvis jeg må være så fri... Jeg kan næsten regne ud, at du har du erfaring med svejsning i alu
men hvordan med topstykker? grunden til, at jeg spø´r er, at jeg jo er bange for at mit topstykke skal slå sig under operationen...
Kan man bare svejse i alu topstykker eller er der procedurer med opvarmning/nedkøling osv, der skal overholdes? Det syns jeg nemlig jeg har hørt noget om, men ved ikke om det er en and...
Kan man bare svejse i alu topstykker eller er der procedurer med opvarmning/nedkøling osv, der skal overholdes? Det syns jeg nemlig jeg har hørt noget om, men ved ikke om det er en and...
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Man kan godt slippe afsted med "bare at svejse det". Men det er klart nemmere at få et godt resultat, hvis man forvarmer topstykket, og svejser det med så lidt strøm som muligt(svejsningen skal selvf stadigt være iorden!).
Typiskt vil sæderne skulle skiftes efter den tur, da man ikke kan garantere de har den rigtige spænding stadigt. Mange lader hånt om sæderne, og det går som regel godt.
Selvf. gælder dette ikke hvis man svejser langt væk fra sæderne!
Typiskt vil sæderne skulle skiftes efter den tur, da man ikke kan garantere de har den rigtige spænding stadigt. Mange lader hånt om sæderne, og det går som regel godt.
Selvf. gælder dette ikke hvis man svejser langt væk fra sæderne!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Christopher
- Junior Medlem
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:31