Performance tændspole
Redaktør: Moderatorer
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Performance tændspole
Jeg skal bruge en tændspole der giver noget mere volt end den orginale på en uno turbo 1,4.
Den skal helst kunne monteres uden de store ændringer. Nogen der har nogle links til hvor man evt. kan finde sådan noget?
Den skal helst kunne monteres uden de store ændringer. Nogen der har nogle links til hvor man evt. kan finde sådan noget?
-
kadettcqp
- Medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
på www.wolf3d.dk forhandler han MSD tændspoler. Det er virkelig kram. 
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Jeg har fundet et link her med nogle produkter der kan forstærke gnisten. Fordelen ved en kraftigere gnist er en bedre forbrænding med alle de fordele der hører med. Nogen der ved hvilken powercore man skal vælge? Der er flere forskelige ohm at vælge i mellem... Jeg har læst et sted at min tændspole skulle være 4,5 ohm, og så må det vel være den på 4-5 ohm man skal vælge? http://www.nology.com/products.html
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
En kraftigere gnist giver med garanti noget moment og nogle ekstra hk. Især på trykladede biler. For ikke at tale om bedre start og bedre motorgang. Jeg ved det, for jeg har selv set det.
Om folk så vil tro på det eller ej må de jo selv om, men jeg har set klare beviser på det ved en test. Og nej, det var ikke en gammel bil med et svagt tændigssystem.
Til mit spørgsmål, nogen der kender noget til ohm på tændspoler?
Om folk så vil tro på det eller ej må de jo selv om, men jeg har set klare beviser på det ved en test. Og nej, det var ikke en gammel bil med et svagt tændigssystem.
Til mit spørgsmål, nogen der kender noget til ohm på tændspoler?
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jeg må give Søren ret. Der er intet at hente ved mystiske tændspoler og mærkelige tændigsforstærkere, når tændingssystemet er i orden.
Det John snakker om kan give noget på en Uno Turbo har jo ikke noget med tændspolen at gøre. Det der kan give noget er at ændre på avanceringskurven.
Men jeg vil da gerne høre hvad det er for klare beviser du har set Jimmy? (jeg har ikke glemt dyserne)
Mads RR
Det John snakker om kan give noget på en Uno Turbo har jo ikke noget med tændspolen at gøre. Det der kan give noget er at ændre på avanceringskurven.
Men jeg vil da gerne høre hvad det er for klare beviser du har set Jimmy? (jeg har ikke glemt dyserne)
Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Mads RR skrev:Det John snakker om kan give noget på en Uno Turbo har jo ikke noget med tændspolen at gøre. Det der kan give noget er at ændre på avanceringskurven.
Nej, det er det faktisk ikke, der er flere der snakker om at der på Uno Turbo og Punto GT ved højere tryk skal kraftigere gnist til for at få fuldt udbytte, og det kan du vel ikke få ved at ændre på avanceringen?
.
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hvor har du hørt det John? Jeg tror altså ikke helt på den. Enten tænder blandingen eller også tænder den ikke. Det er min mening i hvert fald. Noget af min literatur på området er desværre udlånt på 2. år til havneren, så jeg kan ikke se efter der heller. Men hvis nogle har nogle direkte beviser på det ser jeg dem da gerne.
Mads RR
Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
