Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2004, 14:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Jeg skal bruge en tændspole der giver noget mere volt end den orginale på en uno turbo 1,4.

Den skal helst kunne monteres uden de store ændringer. Nogen der har nogle links til hvor man evt. kan finde sådan noget?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2004, 15:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
www.wolf3d.dk forhandler han MSD tændspoler. Det er virkelig kram. :)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 03:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2004, 14:45
Indlæg: 96
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Hvad er fordelen ved sådan nogle?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 12:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Jeg har fundet et link her med nogle produkter der kan forstærke gnisten. Fordelen ved en kraftigere gnist er en bedre forbrænding med alle de fordele der hører med. Nogen der ved hvilken powercore man skal vælge? Der er flere forskelige ohm at vælge i mellem... Jeg har læst et sted at min tændspole skulle være 4,5 ohm, og så må det vel være den på 4-5 ohm man skal vælge? http://www.nology.com/products.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 14:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvad er det du mener, er problemet med standard tændspolen? hvis den tænder rent, hele vejen op i rpm og ladetryk, er der ikke noget at hente der! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2005, 11:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
En kraftigere gnist giver med garanti noget moment og nogle ekstra hk. Især på trykladede biler. For ikke at tale om bedre start og bedre motorgang. Jeg ved det, for jeg har selv set det.

Om folk så vil tro på det eller ej må de jo selv om, men jeg har set klare beviser på det ved en test. Og nej, det var ikke en gammel bil med et svagt tændigssystem.

Til mit spørgsmål, nogen der kender noget til ohm på tændspoler?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2005, 13:00 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ikke for at mudre tråden til Jimmy, men det du fortæller er noget jeg har hørt fra flere tunere. Specifikt på Uno Turbo har jeg altid hørt at der er en del at hente ved at få bedre tænding, især når man øger trykket.

Så jeg er klart med på en lytter..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2005, 16:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Jeg må give Søren ret. Der er intet at hente ved mystiske tændspoler og mærkelige tændigsforstærkere, når tændingssystemet er i orden.

Det John snakker om kan give noget på en Uno Turbo har jo ikke noget med tændspolen at gøre. Det der kan give noget er at ændre på avanceringskurven.

Men jeg vil da gerne høre hvad det er for klare beviser du har set Jimmy? (jeg har ikke glemt dyserne)


Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2005, 19:13 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Mads RR skrev:
Det John snakker om kan give noget på en Uno Turbo har jo ikke noget med tændspolen at gøre. Det der kan give noget er at ændre på avanceringskurven.


Nej, det er det faktisk ikke, der er flere der snakker om at der på Uno Turbo og Punto GT ved højere tryk skal kraftigere gnist til for at få fuldt udbytte, og det kan du vel ikke få ved at ændre på avanceringen?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2005, 20:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hvor har du hørt det John? Jeg tror altså ikke helt på den. Enten tænder blandingen eller også tænder den ikke. Det er min mening i hvert fald. Noget af min literatur på området er desværre udlånt på 2. år til havneren, så jeg kan ikke se efter der heller. Men hvis nogle har nogle direkte beviser på det ser jeg dem da gerne.

Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team