Hejsa Gutter...
Jeg har en Mercedes E300 24v Diesel, men ku godt tænke mig en smule mere kraft i den...
Jeg har så kigget lidt på at smide en kompressor på den... Kan det lade sig gøre? Og hvis jeg kører med moderat ladetryk, så burde det vel også ku holde til det?
Den skal nok smides i mellem manifold og spjældet for at gøre det nemmest eller hvad?
Mvh Jonas
Kompressor på E300 Diesel??
Redaktør: Moderatorer
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
Doc 309
- Nyt Medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
- Geografisk sted: Midt Jylland
Hejsa.
Jo det burte godt kunne ladesig gøre da du kører med samme Kompressionsforhold (1:22) som turbodislen, men du skulle nu nok tage og mont. en intercooler på den:). Du skal sørge for at den får disel nok ellers rister du stemplerne..
Jo det burte godt kunne ladesig gøre da du kører med samme Kompressionsforhold (1:22) som turbodislen, men du skulle nu nok tage og mont. en intercooler på den:). Du skal sørge for at den får disel nok ellers rister du stemplerne..
Std. er ikke godt nok:)
Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse
Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
hYe skrev:Hvis den ikke får diesel nok, så kan den ikke tage omdrejninger....
Så vidt jeg ved ødelægger en diesel motor ikke stemplerne pga. for lidt brændstof...
Netop, en diesel får jo al den luft, den overhovedet kan slubre i sig, effekten bliver alene bestemt af den mængde brændstof, som indsprøjtes....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Det lyder da dejligt nemt så...
Men hvilken kompressor/ladetryk skal jeg køre med?
Hvor stor en Intercooler er nødvendig for en 3.0 liters motor?
Og skal sådan en svend chippes, eller justeres det bare på en diesel-pumpe?
Mange tak for indtil videre gode svar!
Mvh Jonas
Ps. Enormt dejligt at jeg ikke skal ændre kompressions forhold...
Men hvilken kompressor/ladetryk skal jeg køre med?
Hvor stor en Intercooler er nødvendig for en 3.0 liters motor?
Og skal sådan en svend chippes, eller justeres det bare på en diesel-pumpe?
Mange tak for indtil videre gode svar!
Mvh Jonas
Ps. Enormt dejligt at jeg ikke skal ændre kompressions forhold...
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
hejsa he he kompressor på en diesel er en fedt ting men du får problemer på mercedesen "jeg laver mercedes til hver dag sååå" en kompressor som du skal bruge den skal fand'me være stor for at kunne give luft nok til en 300D for det andet så skal du bruge et topstykke fra en turbo diesel et N/a kan ikke holde de flækker plus udstødnings ventilerne er heller ikke ens du skal og så bruge en turbo indsugning manifold samt pumpe da n/a ikke har mængte regulering efter ladetryk og så lige til sidst så har du et plads problem og hvis du har automatgear så skal den justeres om i vaccumet men nu skal jeg ikke skyde dit projekt i sænk men her er hvad jeg ville gøre for at få mere power i mercer først blænder du EGR Systemet af det sviner total dine indsugnings kanaler til og de er ikke særlige stor i forvejen der efter får du fat i et turbo topstykke komplet samt pumpe turbo ind/ud manifolde og tilsidst forrør knalder det på og får det kørt/justeret ind på et rullefelt det spille MAX det står jeg inde for
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD