Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2004, 15:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hejsa Gutter...

Jeg har en Mercedes E300 24v Diesel, men ku godt tænke mig en smule mere kraft i den...

Jeg har så kigget lidt på at smide en kompressor på den... Kan det lade sig gøre? Og hvis jeg kører med moderat ladetryk, så burde det vel også ku holde til det?

Den skal nok smides i mellem manifold og spjældet for at gøre det nemmest eller hvad?

Mvh Jonas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 15:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
øhh spjæld???
var det ikke en diesel??

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 15:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
DorkVonWaterfall skrev:
øhh spjæld???
var det ikke en diesel??


Sorry... Den løb lidt af med mig der... Men så er det vel endnu nemmere at montere på den?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 19:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Indlæg: 36
Geografisk sted: Midt Jylland
Hejsa.
Jo det burte godt kunne ladesig gøre da du kører med samme Kompressionsforhold (1:22) som turbodislen, men du skulle nu nok tage og mont. en intercooler på den:). Du skal sørge for at den får disel nok ellers rister du stemplerne..

_________________
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 19:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Hvis den ikke får diesel nok, så kan den ikke tage omdrejninger....
Så vidt jeg ved ødelægger en diesel motor ikke stemplerne pga. for lidt brændstof...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
hYe skrev:
Hvis den ikke får diesel nok, så kan den ikke tage omdrejninger....
Så vidt jeg ved ødelægger en diesel motor ikke stemplerne pga. for lidt brændstof...

Netop, en diesel får jo al den luft, den overhovedet kan slubre i sig, effekten bliver alene bestemt af den mængde brændstof, som indsprøjtes....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 20:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Det lyder da dejligt nemt så...

Men hvilken kompressor/ladetryk skal jeg køre med?
Hvor stor en Intercooler er nødvendig for en 3.0 liters motor?

Og skal sådan en svend chippes, eller justeres det bare på en diesel-pumpe?

Mange tak for indtil videre gode svar!

Mvh Jonas

Ps. Enormt dejligt at jeg ikke skal ændre kompressions forhold... :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 23:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hejsa he he kompressor på en diesel er en fedt ting men du får problemer på mercedesen "jeg laver mercedes til hver dag sååå" en kompressor som du skal bruge den skal fand'me være stor for at kunne give luft nok til en 300D for det andet så skal du bruge et topstykke fra en turbo diesel et N/a kan ikke holde de flækker plus udstødnings ventilerne er heller ikke ens du skal og så bruge en turbo indsugning manifold samt pumpe da n/a ikke har mængte regulering efter ladetryk og så lige til sidst så har du et plads problem og hvis du har automatgear så skal den justeres om i vaccumet men nu skal jeg ikke skyde dit projekt i sænk men her er hvad jeg ville gøre for at få mere power i mercer først blænder du EGR Systemet af det sviner total dine indsugnings kanaler til og de er ikke særlige stor i forvejen der efter får du fat i et turbo topstykke komplet samt pumpe turbo ind/ud manifolde og tilsidst forrør knalder det på og får det kørt/justeret ind på et rullefelt det spille MAX det står jeg inde for

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team