Megasquirt tomgangsventil når motor er 8.2 liter

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jj

Megasquirt tomgangsventil når motor er 8.2 liter

#1 Indlæg af jj »

Hvad kan man bruge der kan finde ud af at levere luft nok når motoren er kold. Hvilken bil skal man tage lambda sonden fra. Jeg har en uden forvarmning men har hørt nogle forvarmede er bedre end andre.
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#2 Indlæg af LionTamer »

Damn en stor kværn mand... Hvilken vogn ligger den i?!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Opel har kørt med en bosch der har fjederretur på ventilen. Svjh så er det noget i retningen af 20mm slangestudser der sidder på den.

Det kan dog tænkes at du er nødt til at modificere ventilelementet lidt til det store flow.

Helt åben kører en 1,8 kadet over 3000rpm med den ventil.

Præcist hvilke biler den sidder på ved jeg ikke, men opel med sprøjt, midt firser er da et stykke hen af vejen.Ventilen er i alu, stik i bagenden, og ca. ø60mm(somjeg husker det)

Du har jo nok DKs største motor med Megasquirt....Jeg har ihvertfald ikke hørt om nogen større!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jj

#4 Indlæg af jj »

Jeg har en ventil liggende fra en 2.0 vectra b er der nogen der kender noget til den. Bilen er en firebird med 500 cui cadillac motor.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#5 Indlæg af martin306xsi »

jj skrev:Jeg har en ventil liggende fra en 2.0 vectra b er der nogen der kender noget til den. Bilen er en firebird med 500 cui cadillac motor.


Hvad vil du vide? Det er en tilskudsventil, der skal mont. så du har en slange før og efter spjæld!
Mvh Martin
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

De sidder på ret mange biler med bosch indsprøjtning fra 80'erne. Et eksempel er Fiat Uno turbo, der både i 1,3 og 1,4 model har den sidddene. Virker fint med MS. Been there, done that..
Vh. Anders
jj

#7 Indlæg af jj »

Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

jj skrev:Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Har du prøvet at køre med den ventil helt åben?

Kunne være sjovt at vide om den nu også kan flowe nok luft til det store dyr. Tror det er nok, men man kan jo aldrigt vide. Den laver vel omkring de 60-70hk i tomgang eller huh? :shock:

:wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#9 Indlæg af Mads RR »

Nææææ Anders, den ventil du snakker om er en tilskudsluft glider, der virker med bimetalsfjeder. Den der snakkes om i dette indlæg er en elektromagnetisk ventil med tilbagetræksfjeder.

Mads RR

duckstardeluxe skrev:De sidder på ret mange biler med bosch indsprøjtning fra 80'erne. Et eksempel er Fiat Uno turbo, der både i 1,3 og 1,4 model har den sidddene. Virker fint med MS. Been there, done that..
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

HenrikGM skrev:
jj skrev:Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Har du prøvet at køre med den ventil helt åben?

Kunne være sjovt at vide om den nu også kan flowe nok luft til det store dyr. Tror det er nok, men man kan jo aldrigt vide. Den laver vel omkring de 60-70hk i tomgang eller huh? :shock:

:wink:
henrik....tomgang er tomgang, det er der hvor motoren kører, mere eller mindre konstant, med et lavt omdrejningstal! hvis du belaster motoren taber den omdrejninger.... eller går i stå! hvis du kunne sige at den hade nogen ydelse, i tomgang ville den nok stige i omdrejninger, tror du ikke? at der så er en større indre modstand, i så stor og gammel motor, er noget helt andet...tænker nu nok at den ventil der kan drive OPELEN op på 3000rpm kan bruges. hvis man ønsker at bruge tomgangs ventilen medens motoren er i gear, med aircon og generator på fuld blus skal den naturligvis flowe en del.... her taler vi om under 20hk er jeg ret sikker på. MVH. søren
Besvar