Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2004, 14:49 
Hvad kan man bruge der kan finde ud af at levere luft nok når motoren er kold. Hvilken bil skal man tage lambda sonden fra. Jeg har en uden forvarmning men har hørt nogle forvarmede er bedre end andre.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 15:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Damn en stor kværn mand... Hvilken vogn ligger den i?!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2004, 16:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Opel har kørt med en bosch der har fjederretur på ventilen. Svjh så er det noget i retningen af 20mm slangestudser der sidder på den.

Det kan dog tænkes at du er nødt til at modificere ventilelementet lidt til det store flow.

Helt åben kører en 1,8 kadet over 3000rpm med den ventil.

Præcist hvilke biler den sidder på ved jeg ikke, men opel med sprøjt, midt firser er da et stykke hen af vejen.Ventilen er i alu, stik i bagenden, og ca. ø60mm(somjeg husker det)

Du har jo nok DKs største motor med Megasquirt....Jeg har ihvertfald ikke hørt om nogen større!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2004, 09:16 
Jeg har en ventil liggende fra en 2.0 vectra b er der nogen der kender noget til den. Bilen er en firebird med 500 cui cadillac motor.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2004, 19:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
jj skrev:
Jeg har en ventil liggende fra en 2.0 vectra b er der nogen der kender noget til den. Bilen er en firebird med 500 cui cadillac motor.


Hvad vil du vide? Det er en tilskudsventil, der skal mont. så du har en slange før og efter spjæld!

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2004, 09:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
De sidder på ret mange biler med bosch indsprøjtning fra 80'erne. Et eksempel er Fiat Uno turbo, der både i 1,3 og 1,4 model har den sidddene. Virker fint med MS. Been there, done that..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 14:31 
Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 16:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jj skrev:
Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Har du prøvet at køre med den ventil helt åben?

Kunne være sjovt at vide om den nu også kan flowe nok luft til det store dyr. Tror det er nok, men man kan jo aldrigt vide. Den laver vel omkring de 60-70hk i tomgang eller huh? :shock:

:wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 16:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Nææææ Anders, den ventil du snakker om er en tilskudsluft glider, der virker med bimetalsfjeder. Den der snakkes om i dette indlæg er en elektromagnetisk ventil med tilbagetræksfjeder.

Mads RR

duckstardeluxe skrev:
De sidder på ret mange biler med bosch indsprøjtning fra 80'erne. Et eksempel er Fiat Uno turbo, der både i 1,3 og 1,4 model har den sidddene. Virker fint med MS. Been there, done that..

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 18:34 
HenrikGM skrev:
jj skrev:
Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Har du prøvet at køre med den ventil helt åben?

Kunne være sjovt at vide om den nu også kan flowe nok luft til det store dyr. Tror det er nok, men man kan jo aldrigt vide. Den laver vel omkring de 60-70hk i tomgang eller huh? :shock:

:wink:
henrik....tomgang er tomgang, det er der hvor motoren kører, mere eller mindre konstant, med et lavt omdrejningstal! hvis du belaster motoren taber den omdrejninger.... eller går i stå! hvis du kunne sige at den hade nogen ydelse, i tomgang ville den nok stige i omdrejninger, tror du ikke? at der så er en større indre modstand, i så stor og gammel motor, er noget helt andet...tænker nu nok at den ventil der kan drive OPELEN op på 3000rpm kan bruges. hvis man ønsker at bruge tomgangs ventilen medens motoren er i gear, med aircon og generator på fuld blus skal den naturligvis flowe en del.... her taler vi om under 20hk er jeg ret sikker på. MVH. søren


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team