Colortune??
Redaktør: Moderatorer
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Colortune??
Har læst om dem på div. web incl Powerpage/blandingen. Er der nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med dem??
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
http://www.powerpage.dk/ CITAT:
ColorTune
Et gennemsigtigt tændrør (ColorTune) så man kan se forbrændingsfarven. Farven er nemlig et udtryk for forbrændingstemperaturen. Tændrøret kan jo desværre bare ikke bruges imens man kører. Forestil dig Shumis mekaniker spændt fast på en rød Ferrari for at se på tændrøret (nej vel). På den anden side koster tændrøret sikkert ikke alverden.
Hvis der bruges et gennemsigtigt tændrør så er farverne
HVID = for MAGER blanding.
BLÅ = OK blanding
RØD = for FED blanding
http://www.carbtune.com/colortune.html
ColorTune
Et gennemsigtigt tændrør (ColorTune) så man kan se forbrændingsfarven. Farven er nemlig et udtryk for forbrændingstemperaturen. Tændrøret kan jo desværre bare ikke bruges imens man kører. Forestil dig Shumis mekaniker spændt fast på en rød Ferrari for at se på tændrøret (nej vel). På den anden side koster tændrøret sikkert ikke alverden.
Hvis der bruges et gennemsigtigt tændrør så er farverne
HVID = for MAGER blanding.
BLÅ = OK blanding
RØD = for FED blanding
http://www.carbtune.com/colortune.html
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
-
jandyhr
Colortune
Det er ikke forbrændingstemperaturen man kan se med Gunson Colortune men blandingsforholdet mellem luftens ilt og brændstoffet.
Det er rigtigt at de ikke må bruges ved belastning men kan sagtens bruges fra tomgang og op til 5000 omdr., så længe der ikke er belastning på.De er faktisk ret gode til diagnoser på en motor der "hakker" i det eller hvis du har flere karburatorer. Af en eller anden grund kan en Alfa
ikke lide dem, den skal op på ca. 2000 omdr før den vil gå rent med et Colortune monteret. De sælges i øvrigt i Danmark af et firma på . www.Classicare.dk
Det er rigtigt at de ikke må bruges ved belastning men kan sagtens bruges fra tomgang og op til 5000 omdr., så længe der ikke er belastning på.De er faktisk ret gode til diagnoser på en motor der "hakker" i det eller hvis du har flere karburatorer. Af en eller anden grund kan en Alfa
ikke lide dem, den skal op på ca. 2000 omdr før den vil gå rent med et Colortune monteret. De sælges i øvrigt i Danmark af et firma på . www.Classicare.dk
-
Kim Frederiksen
- Senior Medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
- Geografisk sted: København