Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Colortune??
Indlæg: 11 dec 2004, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har læst om dem på div. web incl Powerpage/blandingen. Er der nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med dem??

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2004, 23:00 
Link?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2004, 23:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
http://www.powerpage.dk/ CITAT:

ColorTune
Et gennemsigtigt tændrør (ColorTune) så man kan se forbrændingsfarven. Farven er nemlig et udtryk for forbrændingstemperaturen. Tændrøret kan jo desværre bare ikke bruges imens man kører. Forestil dig Shumis mekaniker spændt fast på en rød Ferrari for at se på tændrøret (nej vel). På den anden side koster tændrøret sikkert ikke alverden.

Hvis der bruges et gennemsigtigt tændrør så er farverne

HVID = for MAGER blanding.
BLÅ = OK blanding
RØD = for FED blanding

http://www.carbtune.com/colortune.html

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Colortune
Indlæg: 27 okt 2005, 19:05 
Det er ikke forbrændingstemperaturen man kan se med Gunson Colortune men blandingsforholdet mellem luftens ilt og brændstoffet.
Det er rigtigt at de ikke må bruges ved belastning men kan sagtens bruges fra tomgang og op til 5000 omdr., så længe der ikke er belastning på.De er faktisk ret gode til diagnoser på en motor der "hakker" i det eller hvis du har flere karburatorer. Af en eller anden grund kan en Alfa
ikke lide dem, den skal op på ca. 2000 omdr før den vil gå rent med et Colortune monteret. De sælges i øvrigt i Danmark af et firma på . www.Classicare.dk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2005, 22:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
så hvis min motor hakker lidt i det ved 6700 omdrejninger og 1,65 bars ladetryk, så skal jeg nok ikke bruge dem eller hvad?? :twisted:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team