Organic clutch?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Organic clutch?

#1 Indlæg af John Sahl »

Er der ikke nogen der kan skrive lidt om koblinger og forklare hvad de forskellige er, fordele og ulemper?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Meget enkelt opstillet.
en koblings evne til at overføre moment er bestemt af arealet, tryket, og friktionskofficieten.
Arealet giver sig selv find en kobling med større areal, og den kan overføre mere moment, med samme pedaltryk.
Forstærk fjedrene i trykfoden, og man får en tungere pedal, med en træt venstrefod ved bykørsel.
Sæt et sinteretal narv i og få en on off kobling ( øget friktion)
Den løsning jeg har valgt er en frøgelse af arealet, og en trykfod med hårdere fjerdre.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

Jeg vil altså sige at det altså er mulig at køre næsten normalt med en sinter metals kobling..... jeg køre selv med en OMP + OMP uprate trykplade som giver en pæn del hårdere pedaltryk.


Men den glider heller ikke længere...... jeg gav faktisk ikke mere end 3.5k kr. over på sjælland et sted..... mener det var carshoppen
Billede
Besvar