Charge Cooler i rst

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

Charge Cooler i rst

#1 Indlæg af CasperR »

Hey

Jeg har fået fat i et system men ingen papir over hvor det skal sidde. Er der nogen der har sat sådan et system på og kan vide nogle billeder frem af det? :D
89' RST
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!

#2 Indlæg af Ronnie »

Skal sidde samme sted som din org. intercooler!! Det kan du også se hvis du piller den gamle af!!! :wink:
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#3 Indlæg af CasperR »

Ja, det ved jeg godt, men det er nu pumpen og den lille beholde til vandet jeg ikke ved hvor skal sidde. og hvad med køleren?
89' RST
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!

#4 Indlæg af Ronnie »

Du kan vælge at sætte beholderen oppe ved varmeapperatet der mener jeg den er lavet til at sidde! Der har du også det bedste flow på systemet da beholderen sidder op ad. Havde den siddende der på min.
Køleren ligger du foran din org. køler nede i bunden der er et beslag til den!! Men den gir rigtigt godt på en RS'er. :wink:
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#5 Indlæg af Whosa »

Lyder rigtigt spændende , kan i ikke skrive lidt + og - ved systemet ?
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#6 Indlæg af Minilars »

heey jeg har systemet i min.. og det virker ganske udemærket.. har sat det til så det kun kører når motoren er tændt.. (relæ på lade lampeledningen..)

fordele.. luften er kold selvom du holder i lyskrydset og venter på grønt, chargercooler er lille = kort turbo tøven, den kan holde til et højere tryk.

ulemper: ved ikke... :D

bare husk at tanken skal sidde så højt oppe så luften samler sig der..

retning: fra tank til pumpe, til toppen af køleren, fra bunden af køleren til chargercooleren og så tilbage til tanken..

en forklaring til dem der har spurgt...
pumpen først så den ikke varmer vandet, og vandet fra bunden af køleren der hvor det er koldest..

http://www.paceproducts.co.uk/automotive-parts.shtml

du kan se lidt af systemet på linket til min bil forneden på bilgalleriet
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar