problemer med turbo på dohc
Redaktør: Moderatorer
-
turbodohc
problemer med turbo på dohc
har ett problem. motoren kutter staks turboen starter å lade. kommer til ca 0,1 bar.er det mapsensoren so gjør at den kutter. har hørt att den ikke tåler overtrykk. hva kan jeg gjøre?.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fyn
Re: problemer med turbo på dohc
turbodohc skrev:har ett problem. motoren kutter staks turboen starter å lade. kommer til ca 0,1 bar.er det mapsensoren so gjør at den kutter. har hørt att den ikke tåler overtrykk. hva kan jeg gjøre?.
Du monter et T stykke på slangen til mapsensoren (gerne tæt på den) hvor du sidder en kontra ventil på, så når der kommer lade tryk så blæser det up af den og ved vakum lukker den. som komtra ventil brugte vi en fra en bremseforstærker men vær sikker på at den lukker tæt ved det minste vakum det er ikke dem alle der gør det,bare lige sug i den det skulle være nok.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det er den dims, som sidder på vacuumslangen mellem bremseforstærkeren og indsugningsmanifolden.
Den sørger netop for, at der vacuum i forstærkeren, selv om gasspjældet står helt åbent.
Alle benzinbiler (næsten) har sådan en fætter.
Den sørger netop for, at der vacuum i forstærkeren, selv om gasspjældet står helt åbent.
Alle benzinbiler (næsten) har sådan en fætter.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
turbodohc
-
turbodohc
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fyn
turbodohc skrev:nettopp montert ventilen no. ble bedre da ja. men når den passerer 0.2 bar fjusker den. lite bensin regner jeg med. skal montere 2 ekstra bensindyser i morra. får se om de hjelper. ellers plages jeg med å justere ladetrykket ned, dette er en kkk k14 turbo med intern wastegate.
Kan godt være du skal montere mere end en ventil vi er oppe på 3 stk