turbo med wastegate om til bov?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
bug
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18 okt 2004, 15:09

turbo med wastegate om til bov?

#1 Indlæg af bug »

hej, kan man lade være med at bruge den indbyggede wastegate på turboen og så montere en bov istedet og kun bruge den? den skulle vel nok kunne lade sig gøre eller hvad? mvh bug
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Wastegate bruger du til at styre ladetryk.BOV lukker luft ud når du slipper speeder,så de 2 ting er ikke det samme.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
bug
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18 okt 2004, 15:09

#3 Indlæg af bug »

De åbner vel begge op når du slipper speederen, og BOV styrer ligeså meget ladetrykket som en wastegate...når den er monteret som det eneste..
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#4 Indlæg af nmb1022 »

Nej bov'en åbner når der opstår et stort nok vacum i inds. manifolden og derved hindre nedbremsning af turboen ved gearskift.
Wastegaten åbnes af en actuator ved et givent ladetryk og lukker udstødningsgas uden om turboen for ikke at overstige det givne ladetryk
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

JAAAAHHHHH og nej! de fleste BOVer vil nok hindre ladetrykket i at stige helt op i himmelen..... i gamle dage (sidste år) lavede man masser af motorer hvor ladetrykket kun var styrret på indsugningssiden. selvfølgelig kan det stadig laves, og det bliver det også! men om der er nogen fornuftig grund til det er så noget andet..... MVH. søren
Besvar