Monopoint Med Turbo! nogen forslag?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Monopoint Med Turbo! nogen forslag?

#1 Indlæg af Schmedegaard »

Jeg har monteret turbo på en nissan Primera 2.0 monopoint sprøjt.
Og vil høre om der er nogle der har erfaring med mono-Lorte-sprøjt.
Jeg startede med at lave en dåse oven på indsugningen og tryk rør ført op til ! jeg ved ikke om billedet kom med her, men jeg kan maile et hvis det bliver nødvendig.

Men den fik for "fed" blanding (for lidt luft!!! hev efter luften i små bøvser) og satte ud... så afmonteret jeg tryk... og den gjorde det stadig... så pillede jeg Min Kop/dåse af og så gik den fint.. OK konstateret at det var den dåse der var problemet... prøvede så at lave én der var større(troede den bremsede/forstyrede luften og derved fik for fed blanding) men den gør det stadig....
så satte jeg original luftfilterkasse på igen(stadig uden tryk) men UDEN luftfilter... og stadig det samme.
Med Filter.... Ingen problemer....

Er det virkelig så følsomt det Skide Mono sprøjt, eller skal "kassen" som skal side oven på indsprøjtningen være anderledes....
Jeg har ført 2" rør op til manifold/indspr. og det er en T25 Garrett lader(ved godt den er for lille, men havde den liggende og den sku jo bruges)

Er der nogle der har lignende erfaring eller har en idé så skriv endelig!!!!
Vedhæftede filer
Kop/dåse på indspr.
Kop/dåse på indspr.
Nissan mono.jpg (17.94 KiB) Vist 1713 gange
clip_image002.jpg
clip_image002.jpg (17.94 KiB) Vist 1694 gange
Massemåler.doc
(19 KiB) Downloadet 309 gange
Senest rettet af Schmedegaard 14 okt 2004, 18:47, rettet i alt 2 gange.
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

synes ikke at den ser ud til at have et særlig godt flow (dåsen). Ville Nok også vælge en halv tomme større trykrør. Noget helt andet.. hvad har du gjordt med luftmængdemåleren. Hvor sidder den i systemet. Er det kun ved et bestemt køreområde (tomgang delgas eller fuldgas)
schmedegaard1

Hmmm

#3 Indlæg af schmedegaard1 »

Jeg prøver idag at lave den samme"dåse", med indgang i toppen i stedet for siden!!! Og JO det er flowet der er noget galt med, det er sikkert!!!

Luftmasse måleren TROR jeg sidder i Indsugningen efter gasspjældet. kan det passe?
Men jeg mener at have lært, at tråden (massemåleren) ikke må blivet våd ( benzintåge ) og da dysen sidder før spjældet, så er jeg godt nok i tvivl om det er der den sidder(massemåleren)

Det er svært at sige hvornår den humper...
uden belstning, når man gasser hård op hukker den ved 2500 og op.
Med belastning, kan man godt trække den stille og roligt op, men mellem 2000 & 3000 sætter den ud hvert 3-4 sek. ved fuld gas kan den slet ikke finde ud af det!!!
Ved godt at den massemåler er meget følsom, men har set og kørt i andre biler med monopoint(chaicento/novitec, Polo 6n Begge med turbo.)
Hvor problemt enten er løst eller slet ikke har været der!!!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Hvad er det lige for en rørdimension du har trukket der?

Måske snyder billedet, men det ligner noget i samme diameter som mine slanger til varmeapperatet.... :shock:


Og jeg tror det vil være en god ide at du finder ud af om du har massemåler eller ej, hvor den er placeret......god ide!


Mht til dit indsug, så skal du nok overveje en lidt mindre hurtig løsning.

Prøv feks at montere en rigtig bøjning i stedet, så du ikke får det store brutale sving(knæk). Nu har du været ude og køre i feks den novitecbil du nævner....prøv lige at åbne hjelmen og se lidt nærmere på hvordan det er lavet. God ide!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
schmedegaard2

Massemåler

#5 Indlæg af schmedegaard2 »

Så fik jeg lavet en anden "dåse", men det hjælper ikke...
Har fundet massemåleren.... den sidder i et hul lige ved siden af ned gangen til spjældet!!!
Har prøvet at afmontere stikket og så virker det også...... I TOMGANG....
Kan man måske med et mf2 anlæg tilføje benzin, så det kan funke??? uden M-måler???
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Massemåler

#6 Indlæg af Schmedegaard »

Jeg har vedhæftet en tegning "Massemåler" i første besked, som beskriver hvor M-måleren sidder!!!
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

#7 Indlæg af Schmedegaard »

HenrikGM skrev:Hvad er det lige for en rørdimension du har trukket der?

Måske snyder billedet, men det ligner noget i samme diameter som mine slanger til varmeapperatet.... :shock:


Og jeg tror det vil være en god ide at du finder ud af om du har massemåler eller ej, hvor den er placeret......god ide!


Mht til dit indsug, så skal du nok overveje en lidt mindre hurtig løsning.

Prøv feks at montere en rigtig bøjning i stedet, så du ikke får det store brutale sving(knæk). Nu har du været ude og køre i feks den novitecbil du nævner....prøv lige at åbne hjelmen og se lidt nærmere på hvordan det er lavet. God ide!




HOV HOV HOV.... enten har du en meget stor bil eller også et volsomt varmeapperat!! det er 2" og burte være nok... og udgangen på turboen er ikke større og ej heller på IC´en.

Jeg har prøvet at lave den samme dåse med hul i toppen, men det blev det ikke bedre af, så lige pt køre jeg med tryk i den org luftfilterkase MED filter, og det virker på nær lige at kassen ikke kan holde trykket...

Men vil lige finde en bøjning der kan passe ned over indsugningen, og se om det hjælper!!!!
På novitec´en er det lavet på samme måde som på billedet, men tror måske den er lavet med map sensor i stedet for Masse-måler!!
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

ok, det lignede bare et lille bitte rør på ~35mm på billedet, men det er nok skinnet i røret der snyder.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
smurf

#9 Indlæg af smurf »

Hvad har du af tilskud/styring af ekstra benzin. Hvis ikke du giver den noget når der kommer tryk på vil den opføre sig meget lig det du beskriver.
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

tilskud !!

#10 Indlæg af Schmedegaard »

smurf skrev:Hvad har du af tilskud/styring af ekstra benzin. Hvis ikke du giver den noget når der kommer tryk på vil den opføre sig meget lig det du beskriver.


Jeg ikke noget tilskud endnu, men det kan heller ikke være dét, da den også gør det uden tryk (Trykrør afmonteret)
Og med tryk i org luftfilter kasse med filter er der ingen problemer!!!
Men uden filter er den gal igen!!!????? Lorte system....sku have haft multipoint eller map føler.

Jeg er sikker på det er massemåleren der volder problemer!!!!
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Besvar