Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Jeg har monteret turbo på en nissan Primera 2.0 monopoint sprøjt.
Og vil høre om der er nogle der har erfaring med mono-Lorte-sprøjt.
Jeg startede med at lave en dåse oven på indsugningen og tryk rør ført op til ! jeg ved ikke om billedet kom med her, men jeg kan maile et hvis det bliver nødvendig.

Men den fik for "fed" blanding (for lidt luft!!! hev efter luften i små bøvser) og satte ud... så afmonteret jeg tryk... og den gjorde det stadig... så pillede jeg Min Kop/dåse af og så gik den fint.. OK konstateret at det var den dåse der var problemet... prøvede så at lave én der var større(troede den bremsede/forstyrede luften og derved fik for fed blanding) men den gør det stadig....
så satte jeg original luftfilterkasse på igen(stadig uden tryk) men UDEN luftfilter... og stadig det samme.
Med Filter.... Ingen problemer....

Er det virkelig så følsomt det Skide Mono sprøjt, eller skal "kassen" som skal side oven på indsprøjtningen være anderledes....
Jeg har ført 2" rør op til manifold/indspr. og det er en T25 Garrett lader(ved godt den er for lille, men havde den liggende og den sku jo bruges)

Er der nogle der har lignende erfaring eller har en idé så skriv endelig!!!!

Vedhæftede filer:
clip_image002.jpg
clip_image002.jpg [ 17.94 KiB | Vist 1012 gange ]
Filkommentar: Kop/dåse på indspr.
Nissan mono.jpg
Nissan mono.jpg [ 17.94 KiB | Vist 1031 gange ]
Massemåler.doc [19 KiB]
Downloadet 274 gange

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Senest rettet af Schmedegaard 14 okt 2004, 17:47, rettet i alt 2 gange.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
synes ikke at den ser ud til at have et særlig godt flow (dåsen). Ville Nok også vælge en halv tomme større trykrør. Noget helt andet.. hvad har du gjordt med luftmængdemåleren. Hvor sidder den i systemet. Er det kun ved et bestemt køreområde (tomgang delgas eller fuldgas)

Titel: Hmmm
Jeg prøver idag at lave den samme"dåse", med indgang i toppen i stedet for siden!!! Og JO det er flowet der er noget galt med, det er sikkert!!!

Luftmasse måleren TROR jeg sidder i Indsugningen efter gasspjældet. kan det passe?
Men jeg mener at have lært, at tråden (massemåleren) ikke må blivet våd ( benzintåge ) og da dysen sidder før spjældet, så er jeg godt nok i tvivl om det er der den sidder(massemåleren)

Det er svært at sige hvornår den humper...
uden belstning, når man gasser hård op hukker den ved 2500 og op.
Med belastning, kan man godt trække den stille og roligt op, men mellem 2000 & 3000 sætter den ud hvert 3-4 sek. ved fuld gas kan den slet ikke finde ud af det!!!
Ved godt at den massemåler er meget følsom, men har set og kørt i andre biler med monopoint(chaicento/novitec, Polo 6n Begge med turbo.)
Hvor problemt enten er løst eller slet ikke har været der!!!

Titel:
Moderator

Hvad er det lige for en rørdimension du har trukket der?

Måske snyder billedet, men det ligner noget i samme diameter som mine slanger til varmeapperatet.... :shock:

Og jeg tror det vil være en god ide at du finder ud af om du har massemåler eller ej, hvor den er placeret......god ide!

Mht til dit indsug, så skal du nok overveje en lidt mindre hurtig løsning.

Prøv feks at montere en rigtig bøjning i stedet, så du ikke får det store brutale sving(knæk). Nu har du været ude og køre i feks den novitecbil du nævner....prøv lige at åbne hjelmen og se lidt nærmere på hvordan det er lavet. God ide!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: Massemåler
Så fik jeg lavet en anden "dåse", men det hjælper ikke...
Har fundet massemåleren.... den sidder i et hul lige ved siden af ned gangen til spjældet!!!
Har prøvet at afmontere stikket og så virker det også...... I TOMGANG....
Kan man måske med et mf2 anlæg tilføje benzin, så det kan funke??? uden M-måler???

Junior Medlem
Brugeravatar

Jeg har vedhæftet en tegning "Massemåler" i første besked, som beskriver hvor M-måleren sidder!!!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Hvad er det lige for en rørdimension du har trukket der?

Måske snyder billedet, men det ligner noget i samme diameter som mine slanger til varmeapperatet.... :shock:

Og jeg tror det vil være en god ide at du finder ud af om du har massemåler eller ej, hvor den er placeret......god ide!

Mht til dit indsug, så skal du nok overveje en lidt mindre hurtig løsning.

Prøv feks at montere en rigtig bøjning i stedet, så du ikke får det store brutale sving(knæk). Nu har du været ude og køre i feks den novitecbil du nævner....prøv lige at åbne hjelmen og se lidt nærmere på hvordan det er lavet. God ide!

HOV HOV HOV.... enten har du en meget stor bil eller også et volsomt varmeapperat!! det er 2" og burte være nok... og udgangen på turboen er ikke større og ej heller på IC´en.

Jeg har prøvet at lave den samme dåse med hul i toppen, men det blev det ikke bedre af, så lige pt køre jeg med tryk i den org luftfilterkase MED filter, og det virker på nær lige at kassen ikke kan holde trykket...

Men vil lige finde en bøjning der kan passe ned over indsugningen, og se om det hjælper!!!!
På novitec´en er det lavet på samme måde som på billedet, men tror måske den er lavet med map sensor i stedet for Masse-måler!!

Titel:
Moderator

ok, det lignede bare et lille bitte rør på ~35mm på billedet, men det er nok skinnet i røret der snyder.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Hvad har du af tilskud/styring af ekstra benzin. Hvis ikke du giver den noget når der kommer tryk på vil den opføre sig meget lig det du beskriver.

Titel: tilskud !!
Junior Medlem
Brugeravatar

smurf skrev:
Hvad har du af tilskud/styring af ekstra benzin. Hvis ikke du giver den noget når der kommer tryk på vil den opføre sig meget lig det du beskriver.

Jeg ikke noget tilskud endnu, men det kan heller ikke være dét, da den også gør det uden tryk (Trykrør afmonteret)
Og med tryk i org luftfilter kasse med filter er der ingen problemer!!!
Men uden filter er den gal igen!!!????? Lorte system....sku have haft multipoint eller map føler.

Jeg er sikker på det er massemåleren der volder problemer!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time