Timing af knaster
Redaktør: Moderatorer
-
Rasmus F
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 08 okt 2004, 17:24
Timing af knaster
Hej
Jeg har købt mig nogle nye Schrick 276 knaster til min VW Golf GTI 16v (KR motor) og jeg har også købt et justerbart kædehjul og har justerbart remhjul.
Jeg ville gerne have de her knaster justeret ind så de står rigtigt, men der var ikke nogle papirer med på knasterne, så har jeg ellers søgt en del på Google og har fundet en side der påstår at udst. skal åbne 2.4mm med stempl 1 i top, og inds. skal åbne 2.5mm.
Så er spørgsmålet bare om det skal måles fra ventil i top eller man skal medregne ventilspillerummet, og jeg har jo hyd. løftere på så det er jo ikke rigtigt til at regne med det ventil spillerum..
Er der nogle af jer proff der kan give mig et kvalificeret svar
/Rasmus F
Jeg har købt mig nogle nye Schrick 276 knaster til min VW Golf GTI 16v (KR motor) og jeg har også købt et justerbart kædehjul og har justerbart remhjul.
Jeg ville gerne have de her knaster justeret ind så de står rigtigt, men der var ikke nogle papirer med på knasterne, så har jeg ellers søgt en del på Google og har fundet en side der påstår at udst. skal åbne 2.4mm med stempl 1 i top, og inds. skal åbne 2.5mm.
Så er spørgsmålet bare om det skal måles fra ventil i top eller man skal medregne ventilspillerummet, og jeg har jo hyd. løftere på så det er jo ikke rigtigt til at regne med det ventil spillerum..
Er der nogle af jer proff der kan give mig et kvalificeret svar
/Rasmus F
Oettinger... yes sir
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ville regne fra det tidspunkt knasten lægger an mod ventilløfteren og så lægge de foreskrevne mm til derfra...... ellers kan du ikke bare grund indstille det og så gå ud fra gradskalla'en på dit knasthjul..... (hvis der er en sådan)
Senest rettet af mh 21 mar 2005, 01:37, rettet i alt 1 gang.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Gæst
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Rasmus F skrev:Jeg har jo så Hydrauliske løftere.. vil i så mene at jeg bare skal måle de mm ventilen bliver trykket ned eller skal jeg trække løfteren op til knasten og måle der fra
Løfteren skal have kontagt med knasten uanset om ventilen er åben eller lukket, og uanset om den er tom for olie eller fuld af olie, ellers er der noget galt.
De mål du har opgivet er meget nemme at overføre på motoren uden at bruge et gradhjul.
Roter motoren således at ventilen er helt lukket på cyl 1, og sæt et måleur på nulstil dette.
Drej motoren til du rammer ød mærket, og kontroller løftehøjden målt på løfteren, eller ventilen hvis den har vippe arme( og det kræver en solid løfter). Juster den knast der bliver drevet af krumtappen, og kontroller mindst 3 gange.
derefter er det den anden knast tur.
Glem alt om grader der eventuelt er makeret på knast hjulene, da de i bedste fald kun kan give en ca. værdi +- nogle grader alt efter tolerencer på knast og remhjul.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Næste skridt hedde jo så indkøring på rullefelt, hvis man vil have de sidste hk med
Morten
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland