Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej

Jeg har købt mig nogle nye Schrick 276 knaster til min VW Golf GTI 16v (KR motor) og jeg har også købt et justerbart kædehjul og har justerbart remhjul.

Jeg ville gerne have de her knaster justeret ind så de står rigtigt, men der var ikke nogle papirer med på knasterne, så har jeg ellers søgt en del på Google og har fundet en side der påstår at udst. skal åbne 2.4mm med stempl 1 i top, og inds. skal åbne 2.5mm.

Så er spørgsmålet bare om det skal måles fra ventil i top eller man skal medregne ventilspillerummet, og jeg har jo hyd. løftere på så det er jo ikke rigtigt til at regne med det ventil spillerum..

Er der nogle af jer proff der kan give mig et kvalificeret svar

/Rasmus F

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ville regne fra det tidspunkt knasten lægger an mod ventilløfteren og så lægge de foreskrevne mm til derfra...... ellers kan du ikke bare grund indstille det og så gå ud fra gradskalla'en på dit knasthjul..... (hvis der er en sådan)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Senest rettet af mh 21 mar 2005, 01:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Hvis du har "massive" løftere skal det være med ventilspillerum med hydrauliske skal der ikke være spillerum

Titel:
Mester Medlem

Det skal da kunne lade sig gøre at finde et ventil diagram til sådan nogle knaster. Det kan da ikke passe andet end at importøren må have sådan noget liggende...

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har jo så Hydrauliske løftere.. vil i så mene at jeg bare skal måle de mm ventilen bliver trykket ned eller skal jeg trække løfteren op til knasten og måle der fra

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Rasmus F skrev:
Jeg har jo så Hydrauliske løftere.. vil i så mene at jeg bare skal måle de mm ventilen bliver trykket ned eller skal jeg trække løfteren op til knasten og måle der fra

Løfteren skal have kontagt med knasten uanset om ventilen er åben eller lukket, og uanset om den er tom for olie eller fuld af olie, ellers er der noget galt.

De mål du har opgivet er meget nemme at overføre på motoren uden at bruge et gradhjul.
Roter motoren således at ventilen er helt lukket på cyl 1, og sæt et måleur på nulstil dette.
Drej motoren til du rammer ød mærket, og kontroller løftehøjden målt på løfteren, eller ventilen hvis den har vippe arme( og det kræver en solid løfter). Juster den knast der bliver drevet af krumtappen, og kontroller mindst 3 gange.
derefter er det den anden knast tur.
Glem alt om grader der eventuelt er makeret på knast hjulene, da de i bedste fald kun kan give en ca. værdi +- nogle grader alt efter tolerencer på knast og remhjul.

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

Det har jeg så rodet lidt med idag, og jeg har gjort ligesom du (Morten VJ) har beskrevet, og det er da ikke blevet dårligere så lidt rigtigt har jeg vel fået lavet :o)

Tak for hjælpen

/Rasmus F

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Næste skridt hedde jo så indkøring på rullefelt, hvis man vil have de sidste hk med

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordjylland
det er rigtigt som morten vj skriver, ville dog også bruge en måle ur til at finde ød, for at være 100% den er i top... held og lykke er det en catcam?????

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordjylland
nej det var jo en shrick, du skal lige være opmærksom på de mål du har er til din knast, for de mål er ikke ens på alle knaster... bare lige for en sikkerheds skjold:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time