og hvordan finder man ud af om den kan holde til det, prøver sig frem eller
kompressor på alle biler??
Redaktør: Moderatorer
-
Reeed
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 07 sep 2004, 13:10
kompressor på alle biler??
er det mulig at tilpasse og bygge kompressor på alle biler, hvis de altså kan holde til det???
og hvordan finder man ud af om den kan holde til det, prøver sig frem eller
og hvordan finder man ud af om den kan holde til det, prøver sig frem eller
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
nej alt trykladning er mere end 20% forøelse af motoren og der for kan den ikke gå igennem syn med det.
MVH Bruno
For at kunne få den godkendt til syn skal den igennem en emissionskontrol..
Og det koster knapper...
Med mindre at bilen er fra før 4. måned 1984, eller, at det kompressor kit man monterer er tüv godkendt...
Så er der kun told og skvat tilbage...
Som sagt.. Det er et spørgsmål om penge..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hYe skrev:nej alt trykladning er mere end 20% forøelse af motoren og der for kan den ikke gå igennem syn med det.
MVH Bruno
For at kunne få den godkendt til syn skal den igennem en emissionskontrol..
Og det koster knapper...
Med mindre at bilen er fra før 4. måned 1984, eller, at det kompressor kit man monterer er tüv godkendt...
Så er der kun told og skvat tilbage...
Som sagt.. Det er et spørgsmål om penge..
vil det sige at hvis man har en øse der er fra 83 og ældre kan man tune den som man har lyst ???
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hks skrev:vil det sige at hvis man har en øse der er fra 83 og ældre kan man tune den som man har lyst ???
Både og.....
Bilen skal jo stadigvæk synes en gang imellem, men der er bare ingen krav til forureningen, derfor udløser en efterbygget trykladning ikke automatisk krav om emissionstest.
Og lige for gentagelsens skyld: En emissionstest består IKKE bare af at kontrollere CO-værdien (eller lambdatallet) i tomgang.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
70s skrev:hvad er en emissionstest ???
En emissionstest er en måling af, hvor meget køretøjet forurener ved nøje fastlagte kørselsbetingelser.
Jeg har desværre ikke links til euro-normerne, men bl.a. måles forureningen ved koldstart og efterfølgende "normalkørsel", som indbefatter simuleret bykørsel samt simuleret landevejskørsel.
Der er så forskellige grænseværdier for, hvor meget en bil må forurene, alt efter bilens alder.
Fidusen er så, at biler som er ældre end maj 1984 slet ikke skal opfylde forureningskrav overhovedet, og derfor kan man ændre på motoren uden at spekulere på forureningsdokumentation.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..