lqs skrev:der står plus/minus 6%... det må være 12%... ikke?
ang. det med ikke at betale for rulning. at det bliver mere præcist af det....? hvis manden der ejer feltet intet med tuning har at gøre.... så vil jeg mene det derimod burde være et udtryk for et eller andet!
ang. lufttemperatur.... 20grader i værkstedet!..... og i starter ikke nogen form for udsugning i forbindelse med rulning?
har lige rullet, for en time siden. forskellen mellem de aktuelle værdier og din. norm er pt. 4,1% i mit værksted uden varme... temp sat til 1 grad plus! lufttryk pt 1022 i labølle. ja det er koldt! der er nogen der hverken har råd til varme eller penge til OTTO. ville egentlig gerne have uddybet hvordan EMS lige sørger for man kan se bort fra korr. faktor? MVH. søren stadig kold
Historien fortæller intet om ejeren har med tuning at gøre og er i denne forbindelse her fuldstændig ligegyldig. Ejeren har på intet tispunkt haft noget med dette at gøre.
Uanset hvad vi starter af udsug eller andet udstyr, er det vel bare et spørgsmål om at have et vel dimensioneret ventilationsanlæg.
EMS kan ikke korrigere noget på udskriftet fra rullefeltet.
Dårlig formulering fra min siden, beklager.
Da vi nok blander to ting sammen, nemlig hvad jeg kan stille mig tilfreds med i en situation, som den jeg var i, den dag den viste kurve blev til og om man behøver at korrigere ved en trykladet motor.
Men de par graders forskel, der kan være i det værksted, som jeg får rullet min bil i, ændre ikke så meget, at det overgår så mange andre faktorer, som har indflydelse på, hvad der kommer på kurven.
Jeg er helt enig i, at skal vi have noget, vi kan sammenligne med, må vi måle til en standard.
Det kan tilsyndeladende, nemt give +/- 6% set i forhold til de 25 felter, som blev målt i 2003, så kan man jo altid diskuterer om det er godt nok.
Skal man have noget, man kan sammenligne, skal man få målt det, som skal sammenlignes på samme rullefelt efterfølgende på hinanden, så er der ikke så meget at være i tvivl om.
Hvis man skal sammenligne målinger i en udvilking af en motor, skal man bruge det samme måleudstyr gennem hele forløbet, da vil man læne sig op af de sammen evt. målefejl og derved minimere evt. fejl.
Kan man ikke følge med, har man for lidt effekt, så er den ikke længere, uanset hvad der er blevet målt.
Jeg forstår dit indlæg således, at man skal trække 4% fra. Tager man den trykladet motor og måler lufttemperaturen samme sted i manifolden, hvor EMS måler, er den næppe +1grad, det er nok mere tænkeligt at den er tættere på +50grader og så er det 4% den anden vej. Trækker du så 4% fra, får man en korrigeret kurve som viser 8% forkert, hvad kan man sammenligne det med.....
Bemmer