Danmarks vildeste 4agte ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#71 Indlæg af K-FINN »

møffe skrev:
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump :grin:
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?


Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet.
Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#72 Indlæg af klyfax »

møffe skrev:
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump :grin:
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?


Så meget at Barsebeck ville blive misundlig :-D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#73 Indlæg af møffe »

Supra MK4 skrev:
møffe skrev:
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump :grin:
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?


Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet.
Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov. :gnaek:

ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#74 Indlæg af Alex_Reedtz »

Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#75 Indlæg af luske »

Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

MVH Luske
Senest rettet af luske 26 apr 2009, 20:58, rettet i alt 1 gang.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#76 Indlæg af Alex_Reedtz »

Det vil sige at det er en speciel model så snart det er en sjov motor fra Toyota, for de kommer aldrig til landet.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#77 Indlæg af luske »

Alex_Reedtz skrev:Det vil sige at det er en speciel model så snart det er en sjov motor fra Toyota, for de kommer aldrig til landet.


ellers er det fordi den til en hver tid er en Fård overlegen :tooth:

MVH Luske
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#78 Indlæg af m power »

vi har en kontakt i usa og de har lavet 725hk på en agte :shock:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#79 Indlæg af K-FINN »

luske skrev:
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?


den er speciel når møffe ikke har kan købe den fra ny i DK (regner jeg med) :mrgreen:

ellers imponerende resultat Finn :rock: , men hvornår plejer de at sige det ikke er sjovt længere ?? på et tidspunkt var det Beyers alle sammenlignede med (og gerne ville slå) men hvor meget er for meget på såden smule yotamaskine ?? der må der være nogle der har ramt muren før med samme setup (nær std bund) eller er det kun dem der har brugt formuer på racestumper der ikke har været ligeså stærke som oem toyotadele ??

MVH Luske


Tror de bliver ved indtil det giver et brag.
Flere har sagt at det var umuligt med over 500hk på standard bund.
Effekten skyldes jo også justering af den.
Hjælper ikke noget du har alle de rigtige stumper, hvis den ikke er justeret rigtigt.
Det er rene fra turbomotor der har justeret den her.


Jesper havde skam også fin motor, dog ikke standard bund, og den lavede omkring 80hk mindre ved samme tryk.

Hihihi ja 725hk i usa ved jeg ikke hvad kan bruges til.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#80 Indlæg af K-FINN »

møffe skrev:
Supra MK4 skrev:
møffe skrev:
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump :grin:
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?


Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet.
Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov. :gnaek:

ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.


Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar