Wishbones har intet med ladder bars at gøre, som raven forklarede er det en V konstruktion der ersatter pan hard stanget, tricket er så et den spidse ende a V'et er en glide bøsning, med en massiv slebet aksel med en uniball i, og nej det erstatter ikke de øvereste eller nederest 4 link stænger de er der stadig. Virkningen af dette er at bagtøjet altid er centeret i bil ligegyldigt hvordan bilen så måtte affjedre på det givne tidspunkt. Det er her wishbonen er bedre end en panhard stang.jens skrev:Det triangel system er bare en totalt stiv udgave af det gammeldags enkle track locator rør. Bliver næsten som at bruge ladderbars. Kan kun bruges i klasser hvor man ikke skal have lyddæmpere da det ellers vil lyfte udstødningen da det rammer under fjedring. Med mindre man hæver pladsen hvor bagsædet sider så der kan være lyddæmpere. 3 link er meget populært på pro touring biler for tiden men det tager også hele bagsæde pladsen. Grunden til at corvette og feks porsche 928 bruger irs er for få lav ufjedret vægt og kunne montere gearkassen direkte på bagtøjsklumpen (transaksel) Giver god vægtfordeling og kørekomfort/egenskaber man aldrig kan få med stiv aksel.
håber det er til at forstå




