for varm RST

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#31 Indlæg af Transitfar »

Er det ikke bare krumtapakslen fra den 1,8 CVH, som en overgang lå i Sierraen... :wink: ???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#32 Indlæg af Minilars »

Jo det er fuldt ud korrekt...

og jeg ved at der er et firma i USA der sælger dem.. det som freddy og bruno køber dem af.. det hedder noget i retningen af:

Chrankshaft rebuilders. inc

og der er pænt pæne... de ser HELT nye ud...
men firmaet lever jo også af det...

Men hvis i kender nogle andre steder man kan få dem vil jeg da meget gerne vide det...
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#33 Indlæg af Transitfar »

Hvad er prisen i USA?????
Har du evt undersøgt en pris hos Ford :wink: ?
Eller spurgt autoophuggerne, om der skulle ligge en motor fra en død Sierra et eller andet sted??? Motorkoderne er R6 for en 1,8 CVH CFI (monopoint indsprøjt) eller R2 for en 1,8 CVH karburatormodel....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#34 Indlæg af Minilars »

man kan også købe den hos Bruno hansen.. der koster den 3500+ moms.

han køber dem så igennem freddys carparts. Det er også freddy som laver alle de 1,9 motore som bruno sælger.. ifølge mine upålidelige kilder...

så det er åbenbart kun freddy der ved hvor og hvordan man bestiller de krumbasser hjem..

men.. man kan altså godt købe den løs hos Bruno..

og spørge ford??? det tør jeg ikke..

jeg er bange for at få et hjertestop når de fortæller mig prisen.. :D
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#35 Indlæg af CABRST »

If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#36 Indlæg af Minilars »

pænt link og pæne priser
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
skou

#37 Indlæg af skou »

ang for varm RST :

har i set det nye Vmax der kom med posten idag... der står problemet omtalt i "garagen"

for lidt luft ind til køleren... eller for varm om i vil.. , det "nemmeste" var at afskærme omkring køler/IC sådan at luften der kommer ind af fronten SKAL ind igennem køleren istedet for at suse over-under eller ved siden af den istedet...

en anden ting var at isolere indsugnings røret der går op over motoren sådan at det ikke bliver udsat for varmestråling..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#38 Indlæg af mh »

skou skrev:ang for varm RST :

har i set det nye Vmax der kom med posten idag... der står problemet omtalt i "garagen"

for lidt luft ind til køleren... eller for varm om i vil.. , det "nemmeste" var at afskærme omkring køler/IC sådan at luften der kommer ind af fronten SKAL ind igennem køleren istedet for at suse over-under eller ved siden af den istedet...

en anden ting var at isolere indsugnings røret der går op over motoren sådan at det ikke bliver udsat for varmestråling..


det er bare ikke det der er problemmet i 9 ud af 10 gange med rst de har ikke haft disse problemmer fra nye så det er som regel kun efter at børge bonderøv har haft fingre i den at det går galt (der skal ikke så meget til)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
skou

#39 Indlæg af skou »

i dette tilfælde de omtaler i vmax så har jeg forstået det sådan at IC'en er blevet STØRRE og flyttet ud foran køleren... i den sammenhæng vil jeg mene det er ret relevant...

men ellers hvis det blot er en IC der sidder hvor den originale gjorde så nej..
Besvar