for varm RST

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

for varm RST

#1 Indlæg af Minilars »

min Escort RS Turbo bliver varm.. altså i kølvandet ( koge vandet ) når den kører over 60kmt og ikke laver ladetryk kan den sagtens holde varmen nede... på ca. 93 grader.

men i lyskryds eller max ladetryk 0,5 bar. ved 140kmt bliver den 112 grader og bobler rimelig meget i beholderen..

blæseren starter fint
thermostaten åbner fint
vandpumpen er næsten ny
køleren er næsten ny
der er noget specielt kølervæske på til 50kr litteren til biler der har det varmt..

nogen ideer???
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: for varm RST

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Prøv at kør uden din termostat i og hvis det ikke hjælper er der sku noget helt galt måske sprunget toppakning.
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#3 Indlæg af Minilars »

det håber jeg seriøst ikke.. har for 100 km siden sat 4 andre stempler i + alt i nye pakninger..

men jeg vil prøve det... syntes bare det er en hovsa løsning da den jo er helt standart og burde kunne det
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#4 Indlæg af Danielsito »

Når det bobler meget i ekspansionsbeholderen, er der stor mulighed for at noget er flækket (motorblok, topstykke eller bare toppakningen). Det kan nemlig meget vel være kompressionen der går ud i kølevandet.
...Daniel Slater :mrgreen:
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Jeg har lige prøvet det på min egen, nyrenoverede 1,9 Rst, det var nøjagtigt samme mønster, der var da jeg tog toppen af en 10cm lang revne i cyl 2, :evil:
Don Tooth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08 jul 2003, 00:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#6 Indlæg af Don Tooth »

ved godt det måske lyder dumt... men det er vel ikke fordi i har vendt topparkningen forkert vel? de kan jo nogle gange sidder på flere måder :)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

det kan ikke lade sig gøre hvis man bare har lavet et par topparkninger før..... der sider en olie kanal som kun kan vende en vej...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
skou

#8 Indlæg af skou »

jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...

har en intention om at modificere kofangeren således at den del nummerpladen sidder på kommer helt væk.. så skulle den gerne få mere luft....

de andre ting i snakker om lyder ikke "som noget for mig" :( :wink:


skou
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

skou skrev:jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...
skou


larses kører med charger cooler så det er i hans tilfælde ikke det der er i vejen......

jeg har 2 mistanker til hans motor, efter den har fået nye stempler i så er det kommet og de nye stempler er vidst en "lille" smulle større end dem der sad i, så jeg ved ikke om det er dem der killer sig op og ned i cylinderen og skaber meget friktions varme.... eller det kunne være blandingen, at den ikke for den rigtige blanding, og faktisk kører for mager og deraf bliver varm......

nogen der kan huske hvor meget spille rum der skal være til et stempel?.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

har i ikke et o2 meter? der var nogen til salg til ganske rimelige penge her på siden for kort tid siden... for så ville i ku afgøre om blandingen var forkert.
den med friktionen synes jeg lyder lidt vild, har i ikke bestilt std. stempler? for så er det jo hvad i får og cylinderen bliver jo ikke mindre over natten.
Brap brap brap...
Billede
Besvar