for varm RST
Redaktør: Moderatorer
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
for varm RST
min Escort RS Turbo bliver varm.. altså i kølvandet ( koge vandet ) når den kører over 60kmt og ikke laver ladetryk kan den sagtens holde varmen nede... på ca. 93 grader.
men i lyskryds eller max ladetryk 0,5 bar. ved 140kmt bliver den 112 grader og bobler rimelig meget i beholderen..
blæseren starter fint
thermostaten åbner fint
vandpumpen er næsten ny
køleren er næsten ny
der er noget specielt kølervæske på til 50kr litteren til biler der har det varmt..
nogen ideer???
men i lyskryds eller max ladetryk 0,5 bar. ved 140kmt bliver den 112 grader og bobler rimelig meget i beholderen..
blæseren starter fint
thermostaten åbner fint
vandpumpen er næsten ny
køleren er næsten ny
der er noget specielt kølervæske på til 50kr litteren til biler der har det varmt..
nogen ideer???
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: for varm RST
Prøv at kør uden din termostat i og hvis det ikke hjælper er der sku noget helt galt måske sprunget toppakning.
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
det håber jeg seriøst ikke.. har for 100 km siden sat 4 andre stempler i + alt i nye pakninger..
men jeg vil prøve det... syntes bare det er en hovsa løsning da den jo er helt standart og burde kunne det
men jeg vil prøve det... syntes bare det er en hovsa løsning da den jo er helt standart og burde kunne det
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
-
Gæst
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det kan ikke lade sig gøre hvis man bare har lavet et par topparkninger før..... der sider en olie kanal som kun kan vende en vej...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
skou
jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...
har en intention om at modificere kofangeren således at den del nummerpladen sidder på kommer helt væk.. så skulle den gerne få mere luft....
de andre ting i snakker om lyder ikke "som noget for mig"
skou
har en intention om at modificere kofangeren således at den del nummerpladen sidder på kommer helt væk.. så skulle den gerne få mere luft....
de andre ting i snakker om lyder ikke "som noget for mig"
skou
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
skou skrev:jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...
skou
larses kører med charger cooler så det er i hans tilfælde ikke det der er i vejen......
jeg har 2 mistanker til hans motor, efter den har fået nye stempler i så er det kommet og de nye stempler er vidst en "lille" smulle større end dem der sad i, så jeg ved ikke om det er dem der killer sig op og ned i cylinderen og skaber meget friktions varme.... eller det kunne være blandingen, at den ikke for den rigtige blanding, og faktisk kører for mager og deraf bliver varm......
nogen der kan huske hvor meget spille rum der skal være til et stempel?.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
har i ikke et o2 meter? der var nogen til salg til ganske rimelige penge her på siden for kort tid siden... for så ville i ku afgøre om blandingen var forkert.
den med friktionen synes jeg lyder lidt vild, har i ikke bestilt std. stempler? for så er det jo hvad i får og cylinderen bliver jo ikke mindre over natten.
den med friktionen synes jeg lyder lidt vild, har i ikke bestilt std. stempler? for så er det jo hvad i får og cylinderen bliver jo ikke mindre over natten.
Brap brap brap...

