Jeg har også prøvet at puste alt hva jeg kan ind i slangen da jeg fik af vide at den ville gå ud, men det gjorde den ikke
ZX'eren får for meget benz/for lidt luft
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Har lige siddet ogrodet med slangen til mapsensoren efter min mekka sagde at han var sikker på det var den. Hvis jeg piller slangen af og kører videre synes jeg ikke der er nogen forskel
Den eneste forskel var at den ikke ville gå i tomgang, men det var nok fordi jeg ikke blændede hullet til i manifoldet
Jeg har også prøvet at puste alt hva jeg kan ind i slangen da jeg fik af vide at den ville gå ud, men det gjorde den ikke
Men den gik ud da jeg sugede i den 
Jeg har også prøvet at puste alt hva jeg kan ind i slangen da jeg fik af vide at den ville gå ud, men det gjorde den ikke
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- Tiis
- Medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
- Geografisk sted: Hedehusene
Tiis
Fandt lige dette.........håber det ka' hjælpe.
Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"
Martin
Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"
Martin
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Du kan også køre ud til din lokale ophugger, og spørg pænt om at låne en MAP-sensor til din bil til en lille prøvetur.
Hvis du snakker godt "for din syge moster" kan du nok få lov til at prøve andre følere, måske endda få et godt råd af en, som kender modellen...
Hvis du snakker godt "for din syge moster" kan du nok få lov til at prøve andre følere, måske endda få et godt råd af en, som kender modellen...
Senest rettet af Transitfar 28 apr 2004, 20:19, rettet i alt 1 gang.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Der er 2 hovedtyper inden for map sensorer en til sugemotorer, og en til turbi, sidstnævnte findes med flere gradueringer af maks tryk.
Hvis man sætter en sugesensor under tryk sker der ikke noget, da den og motorstyringen ikke ved hvad tryk er.
når du laver undertryk giver den styreenheden besked på at fjerne benzin, så hvor går den så istå i tomgang når du suger i slangen, det tyder på en for mager blanding, istedet for en fed.
En map sensor har 3 forbindelser en 5v +, en stel, og ensignal til ecuer. signalet til ecuen kan ligge mellem 0 og 5 volt. og skal følge trykændringerne linært.
MVH
Morten
Hvis man sætter en sugesensor under tryk sker der ikke noget, da den og motorstyringen ikke ved hvad tryk er.
når du laver undertryk giver den styreenheden besked på at fjerne benzin, så hvor går den så istå i tomgang når du suger i slangen, det tyder på en for mager blanding, istedet for en fed.
En map sensor har 3 forbindelser en 5v +, en stel, og ensignal til ecuer. signalet til ecuen kan ligge mellem 0 og 5 volt. og skal følge trykændringerne linært.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Tiis
- Medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
- Geografisk sted: Hedehusene
Tiis
Fandt lige dette.........håber det ka' hjælpe.
Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"
Martin
Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"
Martin
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Transitfar> Jeg har jo en anden boks bare med standard chip i. Har lige haft den på men uden held. Stadig tonsvis af benzin igennem. Har snakket med agergård i sidste uge for at låne et indsugningsmanifold men han havde intet. De har sandsynligvis fået nogle nu, så jeg må jo derop igen for at være 100% sikker på det ikke er portningen.
Har også bestilt en ny temp. føler, så skulle den også være i vinkel
Har også bestilt en ny temp. føler, så skulle den også være i vinkel
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power