Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2004, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Har lige siddet ogrodet med slangen til mapsensoren efter min mekka sagde at han var sikker på det var den. Hvis jeg piller slangen af og kører videre synes jeg ikke der er nogen forskel :? Den eneste forskel var at den ikke ville gå i tomgang, men det var nok fordi jeg ikke blændede hullet til i manifoldet
Jeg har også prøvet at puste alt hva jeg kan ind i slangen da jeg fik af vide at den ville gå ud, men det gjorde den ikke :?: Men den gik ud da jeg sugede i den :?:

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 19:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Slet ingen kloge hoveder i dag, der ved noget om map sensore

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel: Tiis
Indlæg: 28 apr 2004, 19:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Indlæg: 114
Geografisk sted: Hedehusene
Fandt lige dette.........håber det ka' hjælpe.



Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"


Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Du kan også køre ud til din lokale ophugger, og spørg pænt om at låne en MAP-sensor til din bil til en lille prøvetur.
Hvis du snakker godt "for din syge moster" kan du nok få lov til at prøve andre følere, måske endda få et godt råd af en, som kender modellen... :wink:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Senest rettet af Transitfar 28 apr 2004, 19:19, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 19:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Der er 2 hovedtyper inden for map sensorer en til sugemotorer, og en til turbi, sidstnævnte findes med flere gradueringer af maks tryk.
Hvis man sætter en sugesensor under tryk sker der ikke noget, da den og motorstyringen ikke ved hvad tryk er.
når du laver undertryk giver den styreenheden besked på at fjerne benzin, så hvor går den så istå i tomgang når du suger i slangen, det tyder på en for mager blanding, istedet for en fed.
En map sensor har 3 forbindelser en 5v +, en stel, og ensignal til ecuer. signalet til ecuen kan ligge mellem 0 og 5 volt. og skal følge trykændringerne linært.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Tiis
Indlæg: 28 apr 2004, 19:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Indlæg: 114
Geografisk sted: Hedehusene
Fandt lige dette.........håber det ka' hjælpe.



Kontrollér forsyningsspændingen:
Sluk for tændingen.Tag stikket af føleren.
Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsynings klemmen og batteriets minuspol. Den skal være 5 V.
Kontrollér forbindelsen til ECU'en:
Sluk for tændingen. Tag stikket af MAP-føleren og ECU'en. Mål modstanden mellem klemmerne på sensoren og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Den skal i alle tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen.
Kontrollér MAP-følersignalet:
Slut oscilloskopet eller voltmeteret til ECU'ens signalledningsben og stellet. Afmontér vakuumrøret, og tilslut vakuumpumpen. Sæt tænding på, og tilfør flere forskellige tryk. Sammenlign med det viste billede."............."billede viser den falder i spænding"


Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 19:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Pænt goddag til Tiis...
Og velkommen i den eksklusive "dobbeltposterklub".... :lol:
Rekorden er på 4 (fire) sider, men er vist blevet slettet af admin.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
problemet er at map sensoren sidder i boksen. Jeg har en ekstra boks, men ikke med samme chip i. Prøver lige at rode lidt med den

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 20:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Så snak dig til at låne en anden boks!!!!
Det vil de HELT sikkert gerne, hvis du trykker på de rigtige "knapper"... :wink:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Transitfar> Jeg har jo en anden boks bare med standard chip i. Har lige haft den på men uden held. Stadig tonsvis af benzin igennem. Har snakket med agergård i sidste uge for at låne et indsugningsmanifold men han havde intet. De har sandsynligvis fået nogle nu, så jeg må jo derop igen for at være 100% sikker på det ikke er portningen.
Har også bestilt en ny temp. føler, så skulle den også være i vinkel

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team