Hej! Jeg er selv ved at overveje samme projekt. Jeg har en Opel Senator 3.0E (samme motor som din)
Det kan godt lade sig gøre uden de store problemer. Jeg ved det, da jeg har lidt erfaring fra min Rekord 2.2i som jeg havde turbo på! Den kørte med 0,6 bar med en kompression på 9,5 : 1
Kompressionen for 3.0E er nemlig 9,4:1
Så hvis man stiller tændingen lidt senere og sætter en ordentlig intercooler på tror jeg sagtens man kan køre med 0,6 - 0,7 bar!
Den Opel Monza 3.0 som engang var i VMAX havde 300 hk 400 NM ved 0,6 - 0,7 bar.:-O
Et større problem bliver nok at få to turboer til at være i motorrummet. Men jeg finder nok en løsning.
Mvh. Bay
Turbo til 3,0 motor
Redaktør: Moderatorer
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Jeg glæder mig til at høre mere om dit projekt når du kommer igang for jeg har ikke råd til at begynde de næste par måneder :´-(
Jeg skal lige have betalt afgift på monzaen ca 30000kr :-O
mvh Allan.H.
Jeg skal lige have betalt afgift på monzaen ca 30000kr :-O
mvh Allan.H.
-
Bay
Re: Turbo til 3,0 motor
Jeg kommer nok heller ikke i gang med mit projekt før til efteråret! Jeg har ikke for mange slanter lige for tiden...
Mvh. Bay
Mvh. Bay
-
Gæst
Re: Turbo til 3,0 motor
Hey i to monzadrenge!! Jeg vil oz være med :o)
Jeg har oz en monza..bare en 2,8i som er blevet boret op fra en 2,5 for et par år siden!! I kan se den på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5542 Men det jeg ville sige hva at jeg Meget gerne vil høre mere om jeres projekter når i kommer igang!! Ku væree spændene at vide hvad muligheder jeg har med min Monza!!
VH Allan
Jeg har oz en monza..bare en 2,8i som er blevet boret op fra en 2,5 for et par år siden!! I kan se den på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5542 Men det jeg ville sige hva at jeg Meget gerne vil høre mere om jeres projekter når i kommer igang!! Ku væree spændene at vide hvad muligheder jeg har med min Monza!!
VH Allan
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Jeg ville klart anbefale to stk T25 ladere.
Irmscher 4.0 motoren kunne i hvertfald fås i Senator og i nogle af Omega Evo 500'erne.
Senatoren kørte 0-100 Km/t på 5,8!
Forskellen på slagvolumen på en Omega 3000 24V motor og Lotus Omega, er hentet ved at smide en anden krumtap i. Boringen er den samme.
Irmscher 4.0 motoren kunne i hvertfald fås i Senator og i nogle af Omega Evo 500'erne.
Senatoren kørte 0-100 Km/t på 5,8!
Forskellen på slagvolumen på en Omega 3000 24V motor og Lotus Omega, er hentet ved at smide en anden krumtap i. Boringen er den samme.
...Daniel Slater 
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Gæst
kkk27 turboen fra en bmw 745i er rigeligt stor til 400 hk ifølge tuoma perfection de fås for ca 4000 i god stand og billigt hvis de skal laves. Sådan en monza tikker da efter en svensker ombygning med en chevy 305 smallblock og t5 gear fra feks camaro. Specielt hvis den er før 84 og havde 180 hk standard 180x1.2= 216 hk en 305 har 205 hk med sprøjt og 150- til hvad tegnedrengen tillader med karburator. Vægten bliver den samme som en sekser med turbo og intercooler
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
det tyske firma imotech laver diverse tuningskit til din motor
Tag et kig på www.imotechgmbh.de
eller
http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH3_0/cih3_0.html
Tag et kig på www.imotechgmbh.de
eller
http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH3_0/cih3_0.html
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU