Turbo til 3,0 motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bay

Re: Turbo til 3,0 motor

#21 Indlæg af Bay »

Hej! Jeg er selv ved at overveje samme projekt. Jeg har en Opel Senator 3.0E (samme motor som din)
Det kan godt lade sig gøre uden de store problemer. Jeg ved det, da jeg har lidt erfaring fra min Rekord 2.2i som jeg havde turbo på! Den kørte med 0,6 bar med en kompression på 9,5 : 1

Kompressionen for 3.0E er nemlig 9,4:1
Så hvis man stiller tændingen lidt senere og sætter en ordentlig intercooler på tror jeg sagtens man kan køre med 0,6 - 0,7 bar!
Den Opel Monza 3.0 som engang var i VMAX havde 300 hk 400 NM ved 0,6 - 0,7 bar.:-O

Et større problem bliver nok at få to turboer til at være i motorrummet. Men jeg finder nok en løsning.

Mvh. Bay
Allan.H.

Re: Turbo til 3,0 motor

#22 Indlæg af Allan.H. »

Jeg glæder mig til at høre mere om dit projekt når du kommer igang for jeg har ikke råd til at begynde de næste par måneder :´-(
Jeg skal lige have betalt afgift på monzaen ca 30000kr :-O

mvh Allan.H.
Bay

Re: Turbo til 3,0 motor

#23 Indlæg af Bay »

Jeg kommer nok heller ikke i gang med mit projekt før til efteråret! Jeg har ikke for mange slanter lige for tiden... :-|

Mvh. Bay
Gæst

Re: Turbo til 3,0 motor

#24 Indlæg af Gæst »

Hey i to monzadrenge!! Jeg vil oz være med :o)

Jeg har oz en monza..bare en 2,8i som er blevet boret op fra en 2,5 for et par år siden!! I kan se den på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5542 Men det jeg ville sige hva at jeg Meget gerne vil høre mere om jeres projekter når i kommer igang!! Ku væree spændene at vide hvad muligheder jeg har med min Monza!!

VH Allan
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#25 Indlæg af Danielsito »

Jeg ville klart anbefale to stk T25 ladere.

Irmscher 4.0 motoren kunne i hvertfald fås i Senator og i nogle af Omega Evo 500'erne.
Senatoren kørte 0-100 Km/t på 5,8!


Forskellen på slagvolumen på en Omega 3000 24V motor og Lotus Omega, er hentet ved at smide en anden krumtap i. Boringen er den samme.
...Daniel Slater :mrgreen:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#26 Indlæg af lqs »

ang. det med at det er svært at skaffe en stor turbo. der er da masser af lastbils og traktor turboer at købe! tror jeg selv har over 50 stk. stand lige fra total færdig til fabriks ny! 300hk er en lille turbo i den sammenhæng. 800hk en stor!! MVH søren
Gæst

#27 Indlæg af Gæst »

kkk27 turboen fra en bmw 745i er rigeligt stor til 400 hk ifølge tuoma perfection de fås for ca 4000 i god stand og billigt hvis de skal laves. Sådan en monza tikker da efter en svensker ombygning med en chevy 305 smallblock og t5 gear fra feks camaro. Specielt hvis den er før 84 og havde 180 hk standard 180x1.2= 216 hk en 305 har 205 hk med sprøjt og 150- til hvad tegnedrengen tillader med karburator. Vægten bliver den samme som en sekser med turbo og intercooler
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#28 Indlæg af xxblade »

det tyske firma imotech laver diverse tuningskit til din motor

Tag et kig på www.imotechgmbh.de

eller

http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH3_0/cih3_0.html
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Besvar