Turbo til 3,0 motor
Redaktør: Moderatorer
-
Allan.H.
Turbo til 3,0 motor
Jeg har lige anskaffet mig en gammel opel monza 3,0E og vil bare lige høre hvilken turbo der passer til en sådan motor??.
Mvh Allan.H.
Mvh Allan.H.
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Nej desværre ikke:-/
Men jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde nogle data på motoren i nogle af de papirer som fulgte med bilen.
mvh Allan.H.
Men jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde nogle data på motoren i nogle af de papirer som fulgte med bilen.
mvh Allan.H.
-
Bay
Re: Turbo til 3,0 motor
Jeg har en Opel Senator 3.0i 6 cyl. og vil gerne vide det samme! (samme motor som monza!)
Men det er vel bare at finde en turbo fra en anden 3.0'er eller hva?
Jeg prøvede lige den nye opslagsside "Find turbolader" og fandt bla :
Hvad med en turbo fra en Toyota Supra : CT20 og CT26
Eller en KKK turbo type : K27
Eller Garret : TB03, TB0387, TB2528, og GT1549
Er der ikke nogen af dem som kan bruges?
Mvh. Bay:-D
Men det er vel bare at finde en turbo fra en anden 3.0'er eller hva?
Jeg prøvede lige den nye opslagsside "Find turbolader" og fandt bla :
Hvad med en turbo fra en Toyota Supra : CT20 og CT26
Eller en KKK turbo type : K27
Eller Garret : TB03, TB0387, TB2528, og GT1549
Er der ikke nogen af dem som kan bruges?
Mvh. Bay:-D
-
Bay
Re: Turbo til 3,0 motor
Hvis jeg nu siger jeg vil op i 300 hk! 400 NM :-O (ja så får jeg måske at vide at jeg er GAL!) Men jeg har set en Monza i Vmax, den kørte vist med kun 0,6 - 0,7 bars ladetryk og havde vistnok en Garret T4??? Og der stod at den havde 300 HK 400 NM:-O
Så det burde jo kunne lade sig gøre???
Så det burde jo kunne lade sig gøre???
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: Turbo til 3,0 motor
Hvis i skal op på et fornuftigt ladetryk så overvej at monter 2 turboer istedet. 2 ladere T25 fra en SAAB 9000 ville være et fint par til motoren med kapasitet for op til 400-500 heste.
Problemet med turboer til store motoren er at der ikke er mange at få, da de ikke sidder standard på nogle biler. Hvis der er tale om at købe en ny turbo så er det selvfølgeligt en helt anden sag.
mvh Lasse
Problemet med turboer til store motoren er at der ikke er mange at få, da de ikke sidder standard på nogle biler. Hvis der er tale om at købe en ny turbo så er det selvfølgeligt en helt anden sag.
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Allan.H.
Re: Turbo til 3,0 motor
Jeg kan ikke finde noget om slag/boring i mine papirer:´-( .
Hvad er bedst to små turboer eller en stor turbo da min monza kører med automatgear skal jeg jo have alle kræfterne ved ca 3500-4000 rpm
mvh Allan.H.
Hvad er bedst to små turboer eller en stor turbo da min monza kører med automatgear skal jeg jo have alle kræfterne ved ca 3500-4000 rpm
mvh Allan.H.
-
Bay
Re: Turbo til 3,0 motor
Hvis der skal to turbo'er på hvad så med smøringen? Rækker den originale oliepumpe til det?
Mvh. Bay
Mvh. Bay
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: Turbo til 3,0 motor
Det skulle ikke være noget problem da en stor bruger dobbelt så meget som 2 små. En turbolader bruger i forvejen ikke ret meget olie...næsten ikke mere en en olietryksmåler
En T25/T3 bruger ca. 1,5 liters olie i minuttet.
De små turboer er til og få fat i, men de store koster kassen
mvh Lasse
En T25/T3 bruger ca. 1,5 liters olie i minuttet.
De små turboer er til og få fat i, men de store koster kassen
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Bay
Re: Turbo til 3,0 motor
Spørgsmålet er så om der er plads til to turboer, men ellers piller jeg bare min aircondition af! Så bliver der nemlig en fin plads til en intercooler!
Mvh. Bay:-P
Mvh. Bay:-P